Ulotki profilaktyczne uczą nas czujności! W ramach ogólnopolskiej kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł w ZSP w Zajezierzu poruszany był problem szkodliwości palenia tytoniu, marihuany i dopalaczy.
Cały rok szkolny wypełniony kampanijnymi przedsięwzięciami zaplanowali koordynatorzy ZTU z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zajezierzu. Były wśród nich szkolenie z zakresu pierwszej pomocy, a także zajęcia na temat używek. Kampania zbiegła się w czasie z przypadającym na 30 maja Światowym Dniem bez Papierosa.
Uczniowie z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zajezierzu systematycznie uczestniczyli w różnorodnych działaniach mających na celu profilaktykę uzależnień.
W ramach tych działań odbyły się bieg Przełajowy poświęcony pamięci żołnierzy 28. Pułku Artylerii Lekkiej, całoroczna akcja edukacyjna w formie gazetki nt. zagrożeń cywilizacyjnych, sportowe zawody szkolne i międzyszkolne, a także zajęcia z profilaktyki uzależnień prowadzone przez wychowawców.
Podopieczni placówki wzięli też udział w szkoleniu w zakresie udzielania pierwszej pomocy i zajęciach profilaktycznych dotyczące uzależnienia od nikotyny, marihuany oraz dopalaczy.
Uczniowie klas IV-VI corocznie uczestniczą w działaniach profilaktycznych włączając się w ogólnopolskie akcje. Dużym zainteresowaniem dzieci cieszyły się spektakle profilaktyczne, zwłaszcza dotyczący uzależnienia od komputera pt. „W krainie bajtów”.
W roku szkolnym 2013/2014, zgodnie z przyjętym wobec WOŚP zobowiązaniem, dzieci brały udział w szkoleniu z resuscytacji krążeniowo-oddechowej, które prowadzili przeszkoleni nauczyciele.
Na tablicy zamieszczone były materiały zachęcające uczniów do odpowiedzialności w podejmowaniu decyzji i zdrowego trybu życia. ulotki profilaktyczne rozdano dzieciom klas IV–VI podczas lekcji wychowawczych.
Wszystkie działania związane z realizacją programu Zachowaj Trzeźwy Umysł prezentowane były w gazetkach szkolnych oraz tablicy informacyjnej dla rodziców.
Nauczyciele w codziennej pracy zachowują czujność i uwzględniają zagadnienia profilaktyki zagrożeń cywilizacyjnych realizując bieżące treści nauczania.