
Poniżej prezentujemy zestaw materiałów profilaktyczno-edukacyjnych pn. Smart, to znaczy mądrze, poruszający temat cyberuzależnienia.
Założenia teoretyczne
Pier wszym badaczem, który dostrzegł problem uzależnienia od Internetu, był nowojorskipsychiatra dr Ivan Goldberg, który już w 1995 roku zwrócił uwagę na zmniejszenie się różnych aktywności społecznych lub zawodowych u osób nadmiernie korzystających z Internetu. Kolejni badacze jedynie potwierdzali te tezy. W Polsce powszechnie stosowane jest pojęcie ZUI, czyli zespół uzależnienia od Internetu, którego autorem jest prof. Andrzej Jakubik – psychiatra i psycholog.
Udowodniono ponad wszelką wątpliwość, że uzależnienie od Internetu negatywnie wpływa na organizm młodego człowieka w każdym obszarze. Ma to odzwierciedlenie zarówno w sferze psychicznej, zdrowotnej, rodzinnej, jak i umiejętności budowania prawidłowych relacji społecznych.
Dzieci i młodzież są szczególnie podatni na uzależnienie od Internetu, ponieważ w obecnych czasach posiadanie smartfona z dostępem do Internetu jest niemal powszechne, a jego używanie społecznie akceptowalne (w przeciwieństwie np. do używek, które dla młodych ludzi są z punktu widzenia obowiązującego prawa niedostępne).
U dzieci, zwłaszcza w młodszym wieku, nadużywanie Internetu jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ nie są one emocjonalnie dojrzałe na spotkanie się z niektórymi treściami dostępnymi online. Starsza młodzież, wchodząc w okres dojrzewania i związane z tym kryzysy z określeniem własnej tożsamości oraz częste wahania nastroju, dodatkowo „generuje” czynniki ryzyka, które mogą wpływać na podatność na uzależnienie od Internetu, która najczęściej przejawiać się będzie:
- apatią,
- agresją,
- bezsennością,
- oraz społecznym wyizolowaniem.
Adresaci materiałów
- uczniowie klas I-VIII szkoły podstawowej;
- rodzice/opiekunowie;
- kadra pedagogiczna.
Cele do osiągnięcia
Kompleksowy program profilaktyczny SMART – to znaczy mądrze! zawiera karty pracy, ankiety diagnostyczne i ewaluacyjne, scenariusze zajęć, filmy edukacyjne i wydawnictwa dla rodziców, które realizują wytyczne związane ze wsparciem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- diagnoza treści i modelu korzystania z Internetu przez dzieci;
- nauka bezpiecznego i świadomego korzystania z zasobów sieciowych;
- edukacja na temat bezpieczeństwa prywatnych danych oraz niebezpieczeństw
- związanych z utrzymywaniem niepożądanych kontaktów;
- kierunkowanie ciekawości uczniów na edukacyjne zasoby Internetu;
- edukacja dzieci i rodziców na temat niebezpiecznych zjawisk w Internecie
- (patostream, treści niebezpieczne);
- pomoc w wyznaczaniu jasnych i czytelnych zasad korzystania z urządzeń sieciowych i Internetu.
Materiały
W ramach zestawu przygotowaliśmy:
- Karty pracy dla uczniów.
- Ankiety dla nauczycieli.
- Scenariusz zajęć dla nauczycieli.
- Plakaty.
- Materiały dla rodziców.









Oferta
Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.
Jak zamówić materiały?
Materiały są sprzedawane w tzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku materiałów Smart, to znaczy mądrze do wyboru mamy:
- Pakiet bazowy (cały pakiet) – materiały można rozdysponować wśród 600-1200 uczniów
- Pół pakietu – materiały można rozdysponować wśród 300-600 uczniów
- Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie grupy wiekowe chce objąć kampanią i w jakich ilościach.
Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.
Formularz zamówienia
Jeśli chcesz zamówić materiały Smart, to znaczy mądrze masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.
Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.
- Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
- Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
- Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań
Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego lub w naszym sklepie internetowym. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.
Elektroniczny formularz zamówienia
Zamów kampanię w sklepie internetowym
Materiały możesz również zamówić w naszym sklepie internetowym. W sklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu, lub konkretne wydawnictwo. Dodaj produkt/produkty do koszyka i postępuj zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami. To szybkie i proste rozwiązanie.
Płatność i wysyłka
Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego w ciągu 2-3 dni roboczych przez kuriera DPD. Za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym. Do paczki dołączamy fakturę. Przelew należy zrealizować po otrzymaniu zamówionego materiału. Termin płatności faktury: 14 dni.