ZTU i sport

Ważnym elementem Zachowaj Trzeźwy Umysł jest promowanie zdrowych alternatyw wobec picia alkoholu czy zażywania narkotyków. Jednym z pomysłów było pokazywanie świetnych polskich sportowców – wzorów do pracy nad sobą. Na przestrzeni kilku lat do kampanii przyłączyli się: Adam Małysz, Katarzyna Skowrońska, Robert Korzeniowski, Maciej Żurawski, Jerzy Dudek, Małgorzata Dudek, Michał Ignerski, Roberty Sycz, Tomasz Kucharski, Marek Kamiński, Monika Pyrek, Natalia Partyka, Maja Włoszczowska, Marcin Lewandowski. Kampania realizowała również założenia Europejskiego Roku poprzez Sport (2004), Międzynarodowego Roku Sportu i Wychowania Fizycznego (2005).

Wybrane projekty sportowe

Konkursy stypendialne

Organizacja konkursów stypendialnych w 2004 i 2005 roku „Napisz do Korzenia”, „Napisz do Dudka”, w których młodzi ludzie dzielili się swoimi marzeniami z Robertem Korzeniowskim i Jerzym Dudkiem.

Kits for Kids

W 2006 roku wspólnie z partnerem kampanii PlasticsEurope realizowaliśmy projekt Kits for Kids. W ramach akcji przekazano wybranym gminom stroje piłkarskie dla 14 drużyn.

MiniOLIMPIADY

Przez kilka lat funkcjonowania kampanii organizowaliśmy konkurs, w którym nagrodą była organizacja dużej, lokalnej imprezy sportowej – miniOLIPMIADY. Konkurs był przeznaczony dla gmin, szkół, klubów sportowych, miejskich i gminnych ośrodków sportu.

Konkursy sportowe

Przez wiele lat w ramach kampanii organizowaliśmy konkursy promujące aktywność sportową. Tematyka konkursowa była uzależniona od promowanej w danym roku dyscypliny lub wydarzenia sportowego.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

Co roku w ramach programu Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2024


Regulaminy 2024


Lista laureatów ZTU 2024


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: