Od karania ważniejsza jest profilaktyka – zaznaczają urzędnicy kozielskiego urzędu miasta. Dlatego Kędzierzyn-Koźle od lat uczestniczy w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł.
W ramach ZTU, największego tego typu przedsięwzięcia, uczniowie odwiedzali sprzedawców alkoholu. – Taki bezpośredni apel młodych ludzi daje dość duży efekt – zauważa Jarosław Jurkowski z kozielskiego urzędu miasta.
Część edukacyjna profilaktycznych działań realizowana jest w dużej mierze także poprzez udział w kampanii ZTU. – W ramach Zachowaj Trzeźwy Umysł uczniowie szkół razem z nauczycielami odwiedzają punkty sprzedaży alkoholu, zwracając uwagę sprzedawcom, żeby nie sprzedawali alkoholu młodym ludziom. Rozdają też odpowiednie naklejki – wspomina kampanijne działania Jarosław Jurkowski.
Źródło: „Nowa Trybuna Opolska”