Jeszcze przed wakacjami uczniowie klas pierwszych Gimnazjum im. Straży Granicznej w Bezledach mieli okazję obejrzeć przygotowane przez swoich starszych kolegów i koleżanki zadania gimnazjalne. – Naszym celem jest nie tyle samo działanie uczniów, ale też rozwiązanie konkretnego, założonego na wstępie problemu – opowiada Joanna Kajda.
Problem – stawiany przez nauczyciela lub też definiowany przez uczniów samodzielnie – powinien budzić zainteresowanie uczniów, a jego rozwiązanie musi stanowić swego rodzaju wyzwanie.
Uczniowie szukając rozwiązania kwestii, zdobywali nową wiedzę i umiejętności. Grupowa praca nad realizacją poszczególnych zadań i publiczna prezentacja jego efektów dały uczniom szansę rozwinięcia umiejętności pracy zadaniowej, w tym planowania, wspódziałania, komunikacji, prezentacji, samooceny.
Nad tegorocznymi koncepcjami uczniowie pracowali od listopada do kwietnia pod kierunkiem nauczycieli. Realizowano m.in. następujące zamierzenia: „Powstanie Warszawskie. 63 dni chwały, „Miłość niejedno ma imię, „Gdzie chciałbyś pojechać na wycieczkę szkolną?, „Związki chemiczne w żywieniu, „Polska biega czy „Ekomoda.
– Mamy nadzieję, że tegoroczna giełda ułatwi młodszym gimnazjalistom wybór tematu na przyszłość i sposób jego prezentacji – komentują młodzi ludzie.