W Bolesławcu Zachowaj Trzeźwy Umysł realizowano w Szkole Podstawowej nr 3 oraz w Gimnazjum Samorządowym nr 2. Poszczególne działania kampanii zwiększały zaradność dzieci i młodzieży, rozwijały umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach życiowych. – Kampania przeciwdziałała bierności, bezradności i nudzie oraz zmniejszenie dostępności alkoholu dla dzieci i młodzieży – mówi Maria Barbara Wojciechowska, koordynatorka ZTU.
W okresie od kwietnia do października 2012 roku w szkołach podejmowano działania edukacyjne polegające na plakatowaniu szkół, informowaniu dzieci, młodzieży i rodziców o przystąpieniu szkoły do kampanii. – Istotnym elementem edukacyjnym były rozważania i dyskusje na temat czynników chroniących dziecko przed używaniem i eksperymentowaniem ze środkami psychoaktywnymi czy powodów sięgania po środki odurzające – zaznacza pani Maria.
W ramach pierwszego etapu kampanii ZTU wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele szkół bolesławieckich. Dyrektorzy szkół wręczyli laureatom nagrody wraz z dyplomami.
W trakcie kampanii przeprowadzano spotkania z rodzicami, na których prezentowano różnorodne opracowania związane z profilaktyką uzależnień. Wielu rodziców zaopatrzyło się w interesujące ich pozycje. Dla uczniów gimnazjalnych przeprowadzono spotkanie edukacyjno-szkoleniowe dotyczące zespołu FAS pod hasłem „Zrozumieć zachowania….
Pod koniec października 2012 r. zorganizowano spotkanie ze sprzedawcami i osobami podającymi napoje alkoholowe. – Celem spotkania było zachęcenie sprzedawców do egzekwowania zakazu sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim – komentuje koordynatorka.