Koordynatorzy ze Szkoły Podstawowej w Płońsku realizując program kampanii ZTU, główny nacisk postawili na zajęcia warsztatowe. – Zaprosiliśmy przedstawicieli policji, sądu, punktu profilaktyki, uzależnień i pomocy rodzinie, MOPS, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej – mówi Grażyna Mioduszewska, koordynatorka akcji.
W ramach kampanii wychowawcy przeprowadzili w każdej z klas I-VI zajęcia warsztatowe na następujące tematy: „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel – uczeń, dziecko – rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości)?, „Bezpieczne zachowanie w szkole, w domu, na ulicy, „Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić?, „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia, „Asertywność.
Korzyści dla uczestników warsztatów są ogromne. Grażyna Mioduszewska wymienia umiejętności, które nabyli uczniowie po przeprowadzeniu kampanii ZTU: potrafią wskazać zgubny wpływ nikotyny na zdrowie człowieka, wiedzą, jak ustrzec się przed uzależnieniem, będą kształcić zachowania asertywne i umiejętność odmawiania, promują zdrowy styl życia, wymieniają główne przyczyny palenia papierosów, podają szkodliwe składniki dymu tytoniowego, wymieniają najczęstsze choroby spowodowane paleniem papierosów, dostrzegają korzyści płynące z niepalenia papierosów, dostrzegają przyczyny i skutki nałogów, kształtują poczucie własnej wartości, potrafią odmówić przyjęcia narkotyku, papierosa, dopalacza, wiedzą, czym jest narkomania, umieją określić przyczyny, dla których ludzie sięgają po narkotyki, posiadają poczucie odpowiedzialności za własne zdrowie, rozumieją szkodliwość zażywania narkotyków dla zdrowia i psychiki, rozumieją, że narkomania to plaga współczesnego świata i może być problemem dotyczącym najbliższego środowiska, rozumieją, że dopalacze to najnowsze substancje, które mogą uzależniać, wiedzą, jakie problemy zdrowotne mogą powodować dopalacze.