14 czerwca w słupskim ratuszu obyło się spotkanie prezentujące założenia kampanii ZTU. – Hasło Zachowaj Trzeźwy Umysł oznacza nie tylko umysł wolny od używek, ale przede wszystkim ma uświadamiać, że w życiu codziennym powinniśmy kierować się wiedzą, rozsądkiem i umiarem – mówił Maciej Kobyliński, prezydent Słupska. Miasto uczestniczy też w „Wakacjach bez alkoholu.
Słupsk brał w tym roku udział w kampanii już po raz siódmy. Gościem honorowym spotkania był Piotr Adamski, prezes Stowarzyszenia Producentów i Dziennikarzy Radiowych, organizatora ZTU. Wśród omawianych przedsięwzięć znalazły się m.in. „Wakacje bez alkoholu. – Lato to okres, kiedy młodzież ma łatwiejszy dostęp do alkoholu, razem możemy to zmienić! Dlatego też przystąpiliśmy do akcji „Wakacje bez alkoholu – mówiła Jolanta Szachnowska, pełnomocnik prezydenta Słupska ds. PiRPA.
W ramach „Wakacji bez alkoholu do słupskich sklepów oraz lokali gastronomicznych przekazane zostaną materiały przypominające o zakazie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim. – Jest to niezwykle ważne, bowiem na drodze osoby niepełnoletniej do alkoholu stoi sprzedawca, na którym spoczywa obowiązek sprawdzania wieku klientów – zaznaczała Jolanta Szachnowska.
Słupscy laureaci konkursów profilaktycznych i szkolni koordynatorzy kampanii zostali uhonorowani dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi ufundowanymi przez prezydenta Słupska i fundację Trzeźwy Umysł. Ponadto, zaprezentowano tabliczki informacyjne z logiem ZTU, które umieszczone zostaną na stojakach rowerowych. Uczestnicy spotkania otrzymali także zestawy materiałów profilaktycznych dotyczące współczesnych zagrożeń związanych z uzależnieniem.
Źródło: www.Slupsk.pl