Po raz kolejny społeczność szkolna Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kozach włączyła się w realizację zadań kampanii ZTU. – W szkole poprzez atrakcyjne plakaty promowaliśmy hasła kampanii: „Wierzę w siebie, odrzucam nałogi, „Myślisz – decydujesz – odmawiasz – informuje Romana Bulanda-Frączkiewicz, szkolna koordynatorka.
Uczniowie podczas lekcji wychowawczych pogłębili swoją wiedzę dotyczącą asertywności w trudnych sytuacjach, świadomości swoich możliwości życiowych, umiejętności krytycznego myślenia.
Wychowankowie chętnie włączyli się do udziału w kampanijnych konkursach: wykazywali się wiedzą z zakresu sportu, uczestniczyli w konkursie internetowym „Jak ryba w wodzie, oraz plastyczno-literackim „Autoportret. Dużym wyzwaniem dla uczniów okazał się konkurs „Szukamy Młodych Mistrzów – Ponadprzeciętni, w którym planowali swój rozwój jako stypendyści.
W innej inicjatywie szkolnej – V Maratonie Tańca – uczniowie walczyli o zwycięstwo, pokazując swój kunszt taneczny, pomysłowe stroje i choreografię.
W czerwcu uczniowie wzięli udział w projekcie sportowym skierowanym do klas I-III. – Uczestnicy sprawdzili swoje możliwości i kondycje fizyczną w ramach zdrowej rywalizacji – zaznacza koordynatorka.
Podjęto także działania profilaktyczne skierowane do rodziców. Podczas zebrania otrzymali oni materiały profilaktyczne oraz ulotki „Co to jest syndrom wyuczonej bezradności? i „Patrz, co pije Twoje dziecko. – Celem spotkania było wyposażenie rodziców w wiedzę i umiejętności oraz pokazać, jak zachęcić swoje pociechy do działania i pomóc w radzeniu sobie z ewentualnymi niepowodzeniami – zaznacza pani Romana. Ulotki dostarczyły także informacji na temat nowych niebezpieczeństw – napojów energetycznych i tzw. alkopopów.
– Realizacja działań profilaktycznych w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł pozwoliła przekazać uczniom umiejętność stanowczego odmawiania stosowania niebezpiecznych mieszanek, picia alkoholu, brania narkotyków, nauczyć ich stawiania sobie życiowych celów i podejmowania nowych wyzwań, a także dokonywania krytycznej oceny sytuacji, dostrzegania zagrożeń i podejmowania zachowań asertywnych – wylicza pozytywne efekty kampanii ZTU koordynatorka.