W ramach kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” uczniowie Publicznego Gimnazjum im. gen. Stefana „Grota” Roweckiego w Tomawie przygotowali programy artystyczne i plakaty. Uczestniczyli też w międzyklasowych rozgrywkach i rowerowym rajdzie. O wszystkich działaniach informowano w szkolnym czasopiśmie „Look’nij”.
Pierwsze działania na rzecz kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” miały miejsce w Publicznym Gimnazjum im gen. Stefana „Grota” Roweckiego w Tomawie już w kwietniu, kiedy uczniowie zapoznali się z założeniami i postulatami kampanii oraz rozwieszone zostały plakaty informujące o uczestnictwie szkoły w przedsięwzięciu. Podczas zebrania również rodziców poinformowano o głównych celach kampanii. Rozdano i omówiono też materiały edukacyjne.
Wykorzystując broszury edukacyjne, tematykę akcji podejmowano podczas zajęć edukacyjno – profilaktycznych. W maju przeprowadzono w szkole działania ukierunkowane na promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia. Wszystkie klasy pod kierunkiem wychowawców przygotowały krótkie programy artystyczne. Tworzono również plakaty nawiązujące do zasady fair – play, promujące zdrową rywalizację bez obecności agresji słownej, która zakłóca proces komunikacji międzyludzkiej. Plakaty towarzyszyły uczniom podczas rozgrywek międzyklasowych przeprowadzonych w Dniu Dziecka, kiedy rywalizowano i zmagano się w wielu konkurencjach sportowych. Na uczniów czekały nagrody, dyplomy i słodki poczęstunek.
Ogłoszono i przeprowadzono też konkursy związane z nadesłanymi materiałami edukacyjnymi kampanii. Organizatorzy wskazali na istotne znaczenie ruchu i aktywności fizycznej. Dla uczniów szkół gimnazjalnych przygotowano konkurs dotyczący kolarstwa: „Na dwóch kółkach”. Kontynuując tę tematykę zorganizowano dla uczniów gimnazjum rajd rowerowy, w którym młodzież chętnie uczestniczyła. Uczniowie wraz z wychowawcami, pod hasłem „Zdrowo na dwóch kółkach”, wybrali się nad Zalew Cieszanowicki. Wycieczka była manifestacją radości, zdrowego stylu życia, pogody ducha, otwartości i tolerancji wobec innych.
Wszystkie postulaty, założenia i działania związane z kampanią „ZTU” przedstawiano uczniom na łamach szkolnego czasopisma „Look’nij”. W gazetce podjęto tematykę z zakresu profilaktyki uzależnień oraz na bieżąco zamieszczano sprawozdania ze szkolnych wydarzeń. Udział całej społeczności gimnazjalnej w kampanijnych działaniach udowodnił, jak ważne dla szkoły jest to przedsięwzięcie.
Relację przygotowała mgr Agnieszka Baran, szkolny koordynator kampanii.