
Poniżej prezentujemy ofertę kampanii profilaktycznej „Zachowaj Trzeźwy Umysł” na rok szkolny 2021/22. W 2022 roku kampanii towarzyszy hasło „Nie czas na nudę!”.
Kampania „Zachowaj Trzeźwy Umysł” na rok szkolny 2021/22 została przygotowana specjalnie z myślą o wsparciu dzieci i młodzieży w budowaniu kompetencji i umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami. Stąd hasło kampanii – „Nie czas na nudę!” – która ma wspierać młode pokolenie w ponownym odnajdywaniu się w realnym świecie i w powrocie do równowagi.
Zapraszamy do zapoznania się z założeniami najnowszej edycji kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, która w wielu samorządach stanowi jeden z elementów uzupełniających lokalny program profilaktyki.
Diagnoza problemu
Zapewne wielu z nas doświadczyło w okresie pandemii zupełnie nowych emocji. Są one bezpośrednio związane z brakiem nauki stacjonarnej, izolacją, niekiedy chorobą lub nawet śmiercią bliskich. Najpoważniejsze konsekwencje tych wydarzeń ponoszą najmłodsi. Nauczyciele i rodzice posiadają jednak narzędzia, dzięki którym możliwe będzie przekucie ciężkich doświadczeń w coś pozytywnego. Jak odebrać sobie czas pochłonięty przez pandemię? Najpierw należy się pochylić nad obszarami szkód, jakie ona wyrządziła (m.in.: nadszarpnięte umiejętności społeczne, trudności
w obszarach komunikacji i aktywności fizycznej).
Przygotowane materiały postarają się odpowiedzieć na pytania:
- Jak wyposażyć dzieci i młodzież w umiejętność kreatywnego myślenia?
- Jak śmiało i odważnie ponownie się komunikować – stawić czoła wyzwaniom?
- Jak zdrowy tryb życia wpływa na nasze funkcjonowanie?
- Jak z uwagą przyjrzeć się własnym doświadczeniom i jak je umiejętnie wykorzystać?
- Jak wzmocnić kondycję fizyczną i psychiczną?
- Jak opanować lęk?
- Jak rozwijać swoje umiejętności społeczne, które zostały zweryfikowane w okresie pandemii?
Cele kampanii
Cele główne:
- Budowanie umiejętności i rozwijania kompetencji radzenia sobie w sytuacjach trudnych, które powodują ryzyko pojawienia się zachowań agresywnych i autodestrukcyjnych np. sięgania po alkohol, dopalacze, papierosy.
- Wyzwalanie pozytywnych emocji, czyli niwelowanie szkód psychicznych związanych z ograniczeniami nałożonymi w związku z pandemią.
- Nabywanie umiejętności zagospodarowania wolnego czasu, promocja aktywnego trybu życia.
- Ograniczenie podejmowania przez dzieci i młodzież zachowań ryzykownych (agresywnych i autodestrukcyjnych) będących wynikiem izolacji społecznej (rówieśniczej).
- Wspieranie działalności wychowawczej szkół i placówek oświatowych.
- Edukacja rodziców i wsparcie ich w zakresie umiejętności wychowawczych.
Cele dodatkowe:
- Integracja zespołów klasowych.
- Poznawanie swoich uczniów przez nauczycieli.
- Wspieranie pozytywnych wyborów życiowych.
- Kształtowanie zdrowych nawyków życiowych.
Materiały
W ramach kampanii przygotowaliśmy:
- Karty pracy dla uczniów podzielone na trzy kategorie wiekowe (1-3 klas SP, 4-6 klasa SP, 7-8 klasa SP). Dla każdej grupy wiekowej opracowaliśmy po dwie karty pracy.
- Ulotki profilaktyczne dla rodziców/opiekunów (dwa rodzaje)
- Scenariusz zajęć dla nauczycieli – propozycja gotowych konspektów lekcji do pracy z określoną grupą uczniów. Podczas lekcji należy wykorzystać przygotowane karty pracy dla uczniów.
- Plakaty profilaktyczne i gadżety
























Konkursy
W ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2022 organizujemy 3 konkursy:
- Nie czas na nudę! – konkurs plastyczno-literacki (indywidualny); dla przedszkolaków oraz uczniów 1-8 klasy szkoły podstawowej
- Zagraj w skoczka – konkurs logiczny (indywidualny); dla uczniów 1-8 klasy szkoły podstawowej
- Nie czas na nudę! – konkurs filmowy dla klas i grup świetlicowych
Cele konkursów: integracja zespołów klasowych, wspieranie rozwoju uczniów, rozwijanie pasji i zainteresowań, walka z nudą.
Nagrody: książki, zestawy muzyczne dla uczniów, szachy LEGO i szachy podróżne, zestawy gier planszowych dla świetlic szkolnych!
Autorzy kampanii
Autorami kampanii ZTU 2022 są specjaliści z poznańskiej Pracowni Psychologiczno-Pedagogicznej „Behaviour”, zajmującej się pomocą psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Oferta
Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.
Jak zamówić materiały?
Kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł jest sprzedawana w tzw. pakietach. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku kampanii ZTU do wyboru mamy:
- Pakiet bazowy (cały pakiet) – kampanią można objąć: 900 uczniów (300 z klasy I-III SP, 300 z klasy IV-VI SP, 300 z VII-VIII SP), 300 rodziców.
- Pół pakietu – kampanią można objąć: 450 uczniów (150 z klasy I-III SP, 150 z klasy IV-VI SP, 150 z klasy VII-VIII SP), 150 rodziców.
- Wielokrotność pakietu – samorząd może kupić kilka pakietów dla dowolnej liczby placówek.
Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem. Poprosimy Cię wówczas o wypełnienie „Deklaracji uczestnictwa”. W deklaracji należy podać liczbę uczniów, których samorząd/szkoła chce objąć działaniami kampanii. Wówczas zaproponujemy Ci odpowiedni pakiet.
Termin przyjmowania zgłoszeń został przedłużony do końca kwietnia 2022
Skąd pozyskać fundusze?
Kampanię może zamówić szkoła, opłacając je z własnego budżetu lub samorząd (gmina/miasto). Samorząd rozdysponowuje materiały wśród podległych mu szkół i innych lokalnych jednostek edukacyjno-profilaktycznych (świetlice terapeutyczne, biblioteki).
W każdej gminie i w każdym mieście istnieje specjalna jednostka odpowiedzialna za działania profilaktyczne – to Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA/MKRPA).
Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła uczestniczyła w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł w 2022 roku, poinformuj o tym lokalną komisję. Wypełnij „Deklaracji uczestnictwa” i przekaż ją przedstawicielom komisji/pełnomocnikowi ds. przeciwdziałania alkoholizmowi w gminie. GKRPA/MKRPA lub pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi, zgodnie z przyjętym planem i budżetem, decydują o udziale w różnych profilaktycznych przedsięwzięciach.
Wysyłając deklarację do odpowiedniego organu w gminie, informujesz włodarzy o chęci uczestnictwa. Samorząd może podjąć decyzję o sfinansowaniu kampanii ze środków przeznaczonych na działania profilaktyczne w szkołach. Wówczas (jeśli decyzja jest pozytywna) samorząd/szkoła musi przesłać do naszego biura wypełniony formularz zamówienia.
Jak przesłać formularz?
Do wyboru masz trzy opcje:
- Pobierz tradycyjny formularz zamówienia, wypełnij go i odeślij do naszego biura.
- Zamów kampanię wypełniając elektroniczny formularz zamówienia.
- Zamów kampanię w sklepie internetowym.
Szczegóły zamówienia znajdują się w kolejnych zakładkach.
Formularz zamówienia
Jeśli chcesz zamówić kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.
Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.
- Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
- Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
- Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań
Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.
Elektroniczny formularz zamówienia
Zamów kampanię w sklepie internetowym
Kampanię „Zachowaj Trzeźwy Umysł 2022″ możesz również zamówić w naszym sklepie internetowym. W sklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu. Dodaj produkt/produkty do koszyka i postępuj zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami. To szybkie i proste rozwiązanie.
Płatność i wysyłka
Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego w ciągu 2-3 dni roboczych. Decyduje kolejność zgłoszeń. Za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym. Do paczki dołączamy fakturę. Przelew należy zrealizować po otrzymaniu zamówionego materiału. Termin płatności faktury: 14 dni.