Stop przemocy – przemoc domowa

Materiały dotyczące przemocy domowej, przygotowane specjalnie do wykorzystania w codziennej pracy członków zespołów interdyscyplinarnych.

Diagnoza problemu

Przemoc ma wiele twarzy i może dotknąć każdego z nas, niezależnie od wieku, wykształcenia, pochodzenia czy wyznania. Najczęściej stosowana jest w zaciszu domowym i dotyka najbliższych. Rodzina dysfunkcyjna pełna jest komplikacji i konfliktów, które najbardziej destruktywnie wpływają na dzieci. Dzieciństwo naznaczone problemem alkoholizmu i przemocą rzutuje na całe dorosłe życie. Alkoholizm w rodzinie należy traktować jako czynnik ryzyka pojawienia się przemocy domowej.

Przemoc to nie tylko relacja mężczyzna (najczęściej sprawca) – kobieta (najczęściej osoba dotknięta przemocą). To także bezbronne, maltretowane lub obserwujące to okrutne zachowanie, dziecko. Osobą dotkniętą przemocą w rodzinie może być również osoba starsza czy niepełnosprawna. Dlatego przedstawiamy możliwość przystąpienia do ogólnopolskiej kampanii „Stop Przemocy”, której głównym celem jest profilaktyka, edukacja oraz walka z przemocą domową, jak również wsparcie osób, które doświadczyły tego typu zachowań. Nasze materiały skierowane są do szerokiego grona adresatów, w tym społeczności lokalnej, osób doświadczających przemocy domowej, rodziców i dzieci.

Cele

  • Edukacja osób doznających przemocy w rodzinie: zapewnienie dostępu do informacji na temat dostępnych form pomocy i wsparcia.
  • Ochrona dzieci przed przemocą: edukacja rodziców/opiekunów na temat konsekwencji stosowania przemocy wobec dzieci.
  • Podnoszenie świadomości na temat przemocy wobec osób starszych: ułatwienie diagnozy poza fizycznej przemocy wobec
  • osób starszych.
  • Promocja wspólnych działań w interesie osób doznających przemocy: zachęcanie do międzysektorowej współpracy w celu
  • ochrony osób dotkniętych problemem przemocy domowej.
  • Edukacja prawna: upowszechnianie wiedzy na temat praw osób doznających przemocy.

Materiały

W RAMACH PAKIETU PROFILAKTYCZNEGO PRZYGOTOWALIŚMY PONAD 2000 WYDAWNICTW PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNYCH DLA DZIECI I MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH ORAZ PLAKATY I BROSZURĘ EDUKACYJNĄ „NIEBIESKA KARTA”.

Plakat i ulotka:
GDY NIE MOŻESZ POWIEDZIEĆ…POKAŻ, POMÓŻ MI!

Materiały edukują na temat występowania zjawiska przemocy i jej najważniejszych cech charakterystycznych. Jednocześnie informują one o tym, że gdy jesteśmy ofiarą przemocy, jednak z różnych powodów nie możemy o tym głośno powiedzieć możemy użyć rozpoznawalnego na całym świecie znaku oznaczającego „POMÓZ MI – JESTEM OFIARĄ PRZEMOCY”. Jest to prosty i czytelny ruch, który może nawet uratować ludzkie życie.

Plakat i ulotka:
ALKOHOL MOŻE RODZIĆ PRZEMOC!

Picie alkoholu nie usprawiedliwia stosowania przemocy, dlatego jedyną osobą odpowiedzialną za przemoc jest osoba ją stosująca, bez względu na to, czy jest trzeźwa, czy pod wpływem alkoholu. Przygotowane materiały edukacyjne opisują cykle przemocy, zwraca uwagę na przepisy prawa związane z przemocą oraz obowiązki służb, które zobowiązane są zapewnić bezpieczeństwo osobie doznającej przemocy.

Plakat i ulotka:
OTWÓRZ OCZY NA KRZYWDĘ, MAMY PRAWO DO NORMALNEGO ŻYCIA I SPOKOJNEJ STAROŚCI!

Skupia się na problemie przemocy wobec osób starszych, która może przybierać różne formy. Materiały edukacyjne wymieniają najważniejsze z nich w tym zaniedbanie, którego celem jest zmniejszenie poczucia własnej wartości u ofiary oraz pozbawienie jej poczucia bezpieczeństwa.

Plakat i ulotka:
DOM to Dobro, Opieka, Miłość

Edukują odbiorców na temat pozytywnych wzorców, jakie powinny występować w najbliższym otoczeniu. Jednocześnie zwracają uwagę i na rolę organizacji i instytucji gotowych udzielić pomocy i wsparcia. Ulotka przeznaczona jest dla uczniów z klas IV-VIII. Zawiera podstawowe informacje dotyczące tego, jak można się zachować w sytuacji występowania przemocy, jak może wyglądać interwencja np. szkoły w takim przypadku.

Ulotka:
JESTEM ŚWIADOMYM RODZICEM. MOJE DZIECKO NIE WIE CO TO PRZEMOC!

Skierowana jest do rodziców/opiekunów. Edukuje na temat niepożądanych zachowań wobec dziecka, a także konsekwencjach stosowania przemocy wobec niego. Zwraca również uwagę na objawy jakie mogą towarzyszyć dziecku, które jest przez rodziców lub opiekunów zaniedbywane, co również jest jedną z form przemocy.

Broszura edukacyjna:
NIEBIESKA KARTA OD A DO Z – STOP PRZEMOCY DOMOWEJ

To 24-stronnicowe wydawnictwo, które zawiera podstawowe informacje dotyczące procedury “Niebieskiej karty”. WYDANIE ZAKTUALIZOWANE, zgodne z ustawą z dnia 9 marca 2023 r.o zmianie Ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2023 poz. 289, 535 i 1606.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 września 2023r. w sprawie procedury Niebieskiej Karty oraz wzorów formularzy Niebieskiej Karty (Dz. U. z13.09.2023 poz. 1870).

Oferta

Poniżej można pobrać pełną ofertę kampanii wformacie PDF. Aby pobrać formularz zamówienia należy skorzystać z kolejnych zakładek.

Jak zamówić materiały?

Materiały są sprzedawane wtzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. Wprzypadku materiałów kampanii STOP Przemocy! do wyboru mamy:

  1. Pakiet bazowy (cały pakiet) – materiały można rozdysponować wśród 400-1200 odbiorców
  2. Pół pakietu – materiały można rozdysponować wśród 200-600 odbiorców
  3. Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie klasy i w jakiej ilości kart pracy chce objąć programem.

Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.

Formularz zamówienia

Jeśli chcesz zamówić materiały STOP PRZEMOCY! masz do wyboru kilka opcji. Jedną znich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.

Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.

  • Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
  • Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
  • Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań

Program możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego lub wnaszym sklepie internetowym. Formularz elektroniczny znajduje się wkolejnej zakładce.

Elektroniczny formularz zamówienia

Wybierz wielkość pakietu.
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Numer telefonu jest nam potrzebny na wypadek konieczności kontaktu. Przekazujemy go również kurierowi, który dostarczy Państwu zamówiony pakiet.
Kliknij tutaj, aby przeczytać regulamin.
W polu możesz wpisać informację dla sprzedawcy, którą uznajesz, za ważną (np. termin wysyłki, sposób pakowania itp.)

Zamów kampanię w sklepie internetowym

Materiały możesz również zamówić wnaszym sklepie internetowym. Wsklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu, lub konkretne wydawnictwo. Dodaj produkt/produkty do koszyka ipostępuj zgodnie zpojawiającymi się instrukcjami. To szybkie iproste rozwiązanie. Jeśli przycisk jest nieaktywny, oznacza to, że jeszcze trwa aktualizacja naszej oferty.

Płatność i wysyłka

Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego wciągu 2-3 dni roboczych przez kuriera DPD. Do paczki dołączamy fakturę, a za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym w przeciągu 14 dni od daty wystawienia faktury.

Wysyłka materiałów na bieżąco.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

Co roku w ramach programu Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2024


Regulaminy 2024


Lista laureatów ZTU 2024


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: