Przemoc boli 2021/2022 – przemoc rówieśnicza i cyberprzemoc


Poniżej prezentujemy ofertę kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Przemoc boli”. W 2021 roku kampania „Przemoc boli” będzie realizowała tematy przemocy rówieśniczej oraz cyberprzemocy.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą oraz założeniami kampanii „Przemoc boli” na rok szkolny 2021/22. Kampania może stanowić wsparcie merytoryczne podczas realizacji planów naprawczych i rozwojowych dotyczących profilaktyki przeciwdziałania przemocy rówieśniczej w szkole.

Kampania skupia się na tematyce przemocy rówieśniczej, w tym cyberprzemocy. Jej odbiorcami są: uczniowie szkół podstawowych (1-8 klasa), nauczyciele oraz rodzice.

Rok wydania: wrzesień 2021

Diagnoza problemu

Mimo pandemii zjawisko przemocy rówieśniczej dotyka coraz większej liczby dzieci i młodzieży. Najnowsze badania jednoznacznie pokazują, że młodzi ludzie są częściej ofiarami ataków dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych i internetu, a powrót do nauki stacjonarnej dla wielu uczniów wiąże się z obawą, że spotkają się z przemocą fizyczną lub werbalną. Nierzadko zaciera się granica pomiędzy sprawcą a ofiarą, ponieważ na przemoc dzieci odpowiadają przemocą.

Nowoczesna, kompetentna i atrakcyjna wizualnie profilaktyka skierowana jest zarówno do uczniów, jak i ich rodziców lub opiekunów. Przygotowaliśmy również scenariusze zajęć dla nauczycieli. Wychodząc naprzeciw potrzebom wielu gmin, miast, szkół i instytucji, opracowaliśmy zestaw materiałów profilaktycznych uwzględniający zmiany zjawisk i zachowań związanych z przemocą jakie zaszły wśród młodych ludzi w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.

Autorzy kampanii

Kampania „Przemoc boli” ma zadanie wyposażyć dzieci, młodzież oraz rodziców w wiedzę na temat zjawiska przemocy rówieśniczej i cyberprzemocy. Dostarcza nauczycielom narzędzia, pozwalające na przeprowadzenie ciekawych warsztatów z uczniami. Udział w zajęciach ma usystematyzować wiedzę na temat: 1) sprawców, ofiar i świadków przemocy; 2) reagowania na zachowania przemocowe; 3) prewencji zachowań przemocowych.

Cele kampanii

Głównym celem kampanii jest zapobieganie przemocy wśród uczniów oraz umiejętność reakcji, kiedy do niej dojdzie. Do tego celu zostały przygotowane specjalne scenariusze zajęć z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami/opiekunami, indywidualne karty pracy, ulotki dla rodziców, plakaty profilaktyczne.

Cele kampanii:

  1. Edukacja uczniów doznających lub będących świadkami przemocy.
  2. Ochrona uczniów przed przemocą rówieśniczą i cyberprzemocą.
  3. Dostarczenie wiedzy o sposobach reagowania na przemoc.
  4. Promowanie podejmowania wspólnych działań minimalizujących ryzyko wystąpienia przemocy rówieśniczej oraz zwrócenie uwagi na istniejący system wsparcia dla ofiar przemocy (wychowawca, nauczyciel przedmiotowy, pedagog, psycholog).

Odbiorcy kampanii:

  1. Uczniowie klas I-VIII szkół podstawowych
  2. Rodzice lub opiekunowie
  3. Nauczyciele
  4. Specjaliści: pracownicy oświaty, pedagodzy szkolni

Materiały

W ramach kampanii przygotowaliśmy:

  1. Karty pracy dla uczniów podzielone na trzy kategorie wiekowe (1-3 klas SP, 4-6 klasa SP, 7-8 klasa SP). Dla każdej grupy wiekowej opracowaliśmy po dwie karty pracy.
  2. Ulotki profilaktyczne dla rodziców/opiekunów (dwa rodzaje)
  3. Scenariusz zajęć dla nauczycieli – propozycja gotowych konspektów lekcji do pracy z określoną grupą uczniów. Podczas lekcji należy wykorzystać przygotowane karty pracy dla uczniów.
  4. Plakaty profilaktyczne.
  5. Certyfikaty dla szkół i samorządów realizujących kampanię.

Materiały dodatkowe

Jesienią zostanie uruchomiony kanał profilaktyczny Profilaktyka TV. Na specjalnie powstałym kanale, na którym prezentowane będą różnorodne materiały związane z szeroko pojętą profilaktyką oraz promocją zdrowia (w tym przeciwdziałania przemocy) znajdą się materiały multimedialne (filmy rysunkowe, wywiady, rozmowy) powiązane tematycznie z treściami zawartymi w kampanii „Przemoc boli”. Produkcje te mogą być wykorzystywane podczas zajęć z uczniami lub spotkań z rodzicami.

Samorządy, które zakupią materiały w ramach kampanii „Przemoc boli” będą miały możliwość skorzystania z atrakcyjnej zniżki na zakup dodatkowych materiałów multimedialnych publikowanych na nowym kanale. Szczegółowa oferta zostanie opublikowana na stronie trzezwyumysl.pl.

Autorzy kampanii

Materiały kampanii zostały przygotowane pod redakcją Mariusza Nowickiego, psychologa, pedagoga, absolwenta UAM w Poznaniu. Mariusz Nowicki posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, pracował z dziećmi w wieku przedszkolnym, z uczniami szkół podstawowych i gimnazjalnych, także z dziećmi przebywającymi w placówce opiekuńczo-wychowawczej i ich rodzinami.

Oferta

Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.

Jak zamówić materiały?

Kampania „Przemoc boli” jest sprzedawana w tzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku kampanii „Przemoc boli” do wyboru mamy:

  1. Pakiet bazowy (cały pakiet) – kampanią można objąć: 900 uczniów (300 z klasy I-III SP, 300 z klasy IV-VI SP, 300 z VII-VIII SP), 300 rodziców.
  2. Pół pakietu – kampanią można objąć: 450 uczniów (150 z klasy I-III SP, 150 z klasy IV-VI SP, 150 z klasy VII-VIII SP), 150 rodziców.
  3. Wielokrotność pakietu – samorząd może kupić kilka pakietów dla dowolnej liczby placówek.
  4. Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie grupy wiekowe chce objąć kampanią i w jakich ilościach.

Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.

Skąd pozyskać fundusze?

Kampanię może zamówić szkoła, opłacając je z własnego budżetu lub samorząd (gmina/miasto). Samorząd rozdysponowuje materiały wśród podległych mu szkół i innych lokalnych jednostek edukacyjno-profilaktycznych (świetlice terapeutyczne, biblioteki).

W każdej gminie i w każdym mieście istnieje specjalna jednostka odpowiedzialna za działania profilaktyczne – to Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA/MKRPA).

Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła uczestniczyła w kampanii „Przemoc boli”, poinformuj o tym lokalną komisję. GKRPA/MKRPA lub pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi, zgodnie z przyjętym planem i budżetem, decydują o udziale w różnych profilaktycznych przedsięwzięciach. Samorząd może podjąć decyzję o sfinansowaniu kampanii ze środków przeznaczonych na działania profilaktyczne w szkołach. Wówczas (jeśli decyzja jest pozytywna) samorząd/szkoła musi przesłać do naszego biura wypełniony formularz zamówienia.

Jak przesłać formularz?

Do wyboru masz trzy opcje:

  1. Pobierz tradycyjny formularz zamówienia, wypełnij go i odeślij do naszego biura.
  2. Zamów kampanię wypełniając elektroniczny formularz zamówienia.
  3. Zamów kampanię w sklepie internetowym.

Szczegóły zamówienia znajdują się w kolejnych zakładkach.

Formularz zamówienia

Jeśli chcesz zamówić kampanię „Przemoc boli” masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.

Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.

  • Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
  • Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
  • Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań

Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.

Elektroniczny formularz zamówienia

Wybierz wielkość pakietu.
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Numer telefonu jest nam potrzebny na wypadek konieczności kontaktu. Przekazujemy go również kurierowi, który dostarczy Państwu zamówiony pakiet.
Kliknij tutaj, aby przeczytać regulamin.
W polu możesz wpisać informację dla sprzedawcy, którą uznajesz, za ważną (np. termin wysyłki, sposób pakowania itp.)

Zamów kampanię w sklepie internetowym

Kampanię „Przemoc boli 2021/22″ możesz również zamówić wnaszym sklepie internetowym. Wsklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu, lub konkretne wydawnictwo. Dodaj produkt/produkty do koszyka ipostępuj zgodnie zpojawiającymi się instrukcjami. To szybkie iproste rozwiązanie.

Płatność i wysyłka

Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego wciągu 2-5 dni roboczych przez kuriera DPD. Za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym. Do paczki dołączamy fakturę. Przelew należy zrealizować po otrzymaniu zamówionego materiału. Termin płatności faktury: 14 dni.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

  • Konkursy ZTU 2022
    W ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2022 corocznie organizujemy konkursy profilaktyczno-edukacyjne dla uczniów. W 2022 przygotowaliśmy 2 konkursy indywidualne oraz…

    Czytaj dalej

  • Premiera kanału Profilaktyka.tv
    Informujemy, że jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy tematyczny kanał streamingowy dotyczący profilaktyki. Pod adresem www.profilaktyka.tv będziemy udostępniać materiały multimedialne, których…

    Czytaj dalej

  • Wysyłka nagród ZTU zakończona
    Informujemy, że zakończyliśmy wysyłkę wszystkich nagród przyznanych w tegorocznych konkursach Zachowaj Trzeźwy Umysł. Przeczytaj także Galeria nagrodzonych prac – ZTU…

    Czytaj dalej

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

W 2022 kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł towarzyszy hasło „Nie czas na nudę!”. Jako element dodatkowy kampanii uruchomiliśmy platformę z materiałami multimedialnymi Profilaktyka.tv. Samorządy korzystające z kampanii ZTU mają możliwość dokupienia dostępu do platformy z 50% zniżką. W 2022 powróciliśmy również z konkursem zespołowym dla klas i świetlic szkolnych.

Oferta ZTU 2022


Konkursy


 

Profilaktyka.tv


 

Co roku w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2022


Regulaminy


Lista laureatów ZTU 2021


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: