Odpowiedzialny sprzedawca, świadomy klient

Materiały kampanii przygotowane specjalnie do wyeksponowania w punktach sprzedaży alkoholu, napojów energetycznych, papierosów, papierosów elektronicznych, urządzeń do podgrzewania tytoniu oraz gier losowych i zakładów wzajemnych.

Diagnoza problemu

Kampania „Odpowiedzialność ma wartość” ma na celu nie tylko przypomnienie sprzedawcom o przepisach prawnych, ale również zbudowanie pozytywnego wizerunku odpowiedzialnego biznesu, który dba o dobro młodych konsumentów.

Podniesienie świadomości sprzedawców na temat konsekwencji sprzedaży alkoholu, papierosów, papierosów elektronicznych, urządzeń do podgrzewania wkładów tytoniowych, energetyków oraz gier losowych i zakładów wzajemnych osobom poniżej 18 roku życia ma ogromne znaczenie dla ochrony młodych ludzi przed przedwczesnym eksperymentowaniem z tymi produktami. 

Uświadomienie odpowiedzialności prawnej oraz społecznej wynikającej z takich działań jest głównym celem tego projektu. Kampania „Odpowiedzialność ma wartość” ma na celu nie tylko przypomnienie sprzedawcom o przepisach prawnych, ale również zbudowanie pozytywnego wizerunku odpowiedzialnego biznesu, który dba o zdrowie i dobro młodych konsumentów.

Cele

  • Edukacja społeczności lokalnych: na temat konsekwencji zdrowotnych i prawnych sprzedaży wyżej wymienionych produktów nieletnim.
  • Wsparcie sprzedawców: w weryfikacji wieku kupujących oraz promowanie postaw etycznych w biznesie.
  • Budowanie świadomości: istnienia ograniczeń uwarunkowanych prawnie sprzedaży niektórych produktów osobom poniżej 18 roku życia i jednocześnie wzmacnianie świadomości zagrożeń płynących z sięgania przez nie po te produkty.

Materiały

W RAMACH PAKIETU PROFILAKTYCZNEGO PRZYGOTOWALIŚMY PONAD 2200 WYDAWNICTW PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNYCH DLA MŁODZIEŻY, SPRZEDAWCÓW I DOROSŁYCH ORAZ SPECJALNE PLAKATY I MATERIAŁY INFORMACYJNE DO WYWIESZENIA I NAKLEJENIA W WIDOCZNYCH MIEJSCACH W PUNKTACH SPRZEDAŻY.

Plakaty:

KAŻDY DOWÓD SIĘ LICZY! TU PRZESTRZEGAMY PRAWA I SPRAWDZIMY TWOJĄ DATĘ URODZENIA PRZED

ZAKUPEM ORAZ DWIE WERSJE PLAKATU WASZA PRZYSZŁOŚĆ, NASZA ODPOWIEDZIALNOŚĆ!

Przygotowane w dwóch rozmiarach plakaty, które mogą zostać wyeksponowane w dowolnych punktach sprzedaży. Pasują na drzwi wejściowe, witrynę sklepową, regał etc. Zwracają uwagę sprzedawcom i kupującym na sprawdzanie daty urodzenia, ponieważ dowodem osobistym może legitymować się osoba, która nie ukończyła jeszcze 18 lat. Jednocześnie mniejsze plakaty wspierają sprzedawców w decyzji o niesprzedawaniu zakazanych produktów niepełnoletnim informując, że w tym punkcie, w przypadku wątpliwości co do wieku klienta za każdym razem sprawdzana jest data urodzenia.

Certyfikaty:

DLA MIASTA/GMINY ORAZ PUNKTÓW SPRZEDAŻY I SPRZEDAWCÓW

Stanowią podziękowanie i zaświadczenie o udziale w kampanii, jednocześnie wspierając zbudowanie pozytywnego wizerunku wśród społeczności lokalnej lub klientów.

Materiały edukacyjne dla sprzedawców:

TWOJA ODPOWIEDZILANOŚĆ MA MOC ZMIENIANIA PRZYSZŁOŚCI

JAK DZIAŁAĆ ODPOWIEDZIALNIE? PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI

ORAZ MINIPORADNIK CO MÓWI PRAWO?

Materiały mają za zadanie podniesienie świadomości sprzedawców na temat konsekwencji sprzedaży alkoholu, papierosów, papierosów elektronicznych, urządzeń do podgrzewania wkładów tytoniowych, energetyków oraz gier losowych i zakładów wzajemnych osobom poniżej 18 roku życia. W ulotkach i miniporadniku znajdują się odniesienia do konkretnych aktów prawnych, mówią o konsekwencjach wynikających z ich nieprzestrzegania, zawierają wskazówki dotyczące technik weryfikacji wieku oraz etapów odmowy sprzedaży. W ulotkach znajdują się również przykłady konkretnych dialogów z klientami.

Ulotka dla młodzieży próbującej dokonać zakupu:

DLACZEGO NIE MOGĘ?

Materiał zaprojektowany z grafikami pixelowymi (znanymi młodzieży np. z gry Minecraft) tłumaczy, dlaczego niektóre produkty można kupić dopiero po ukończeniu 18. roku życia. W ulotce poruszono temat: sprzedaży alkoholu i papierosów, e-papierosów, napojów energetycznych. W wydawnictwie oprócz odniesienia do konkretnych podstaw prawnych, odpowiadamy również na pytanie, dlaczego młodzież nie może uczestniczyć w grach losowychi bukmacherskich.

Wyjaśniamy, jakie mogą być konsekwencje dla ich zdrowia i psychiki sięgania po artykuły objęte zakazem sprzedaży osobom poniżej 18 roku życia.

Ulotka odpowiada na następujące pytania:

  • Czym są zakazy i dlaczego one istnieją?
  • Dlaczego nie mogę kupić alkoholu lub papierosów?
  • Dlaczego nie mogę używać urządzeń do podgrzewania tytoniu?
  • Dlaczego nie mogę kupować napojów energetycznych?
  • Dlaczego nie mogę uczestniczyć w grach losowych i zakładach bukmacherskich?
  • Co robić, gdy inni naciskają?

To wydawnictwo może pojawić się w każdym punkcie sprzedaży, gdzie dostępny jest alkohol, papierosy lub ich elektroniczne odpowiedniki.

Idealnym miejscem na jego udostępnienie są sklepy spożywcze, punkty lotto, stacje benzynowe, punkty gastronomiczne etc. W razie próby zakupu przez niepełnoletniego, sprzedawca będzie mógł zamiast chcianego towaru podać mu taką ulotkę.

Materiały POS (point of sale):

Materiały informacyjno-edukacyjne do ekspozycji w punktach sprzedaży towarów objętych zakazem sprzedaży dla osób poniżej 18 roku życia. Są to dwa rodzaje wobblerów informujących o sprawdzaniu w tym miejscu dokumentów z data urodzenia oraz o zakazie sprzedaży wyrobów tytoniowych.

W skład pakietu wchodzą również dwie naklejki wydrukowane na specjalnym nośniku, który ułatwia ich odklejenie bez zostawiania śladów. Naklejki te można wyeksponować w pobliżu kasy lub na witrynie i drzwiach wejściowych do punktu sprzedaży.

Oferta

Poniżej można pobrać pełną ofertę kampanii wformacie PDF. Aby pobrać formularz zamówienia należy skorzystać z kolejnych zakładek.

Jak zamówić materiały?

Materiały są sprzedawane wtzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. Wprzypadku materiałów kampanii Odpowiedzialność ma wartość! do wyboru mamy:

  1. Pakiet bazowy (cały pakiet) – materiały można rozdysponować wśród 200-1000 mieszkańców i kilkunastu punktów sprzedaży
  2. Pół pakietu – materiały można rozdysponować wśród 100-500 mieszkańców i kilku punktów sprzedaży
  3. Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie klasy i w jakiej ilości kart pracy chce objąć programem.

Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.

Formularz zamówienia

Jeśli chcesz zamówić materiały Odpowiedzialność ma wartość! masz do wyboru kilka opcji. Jedną znich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.

Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.

  • Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
  • Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
  • Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań

Program możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego lub wnaszym sklepie internetowym. Formularz elektroniczny znajduje się wkolejnej zakładce.

Elektroniczny formularz zamówienia

Wybierz wielkość pakietu.
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Numer telefonu jest nam potrzebny na wypadek konieczności kontaktu. Przekazujemy go również kurierowi, który dostarczy Państwu zamówiony pakiet.
Kliknij tutaj, aby przeczytać regulamin.
W polu możesz wpisać informację dla sprzedawcy, którą uznajesz, za ważną (np. termin wysyłki, sposób pakowania itp.)

Zamów kampanię w sklepie internetowym

Materiały możesz również zamówić wnaszym sklepie internetowym. Wsklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu, lub konkretne wydawnictwo. Dodaj produkt/produkty do koszyka ipostępuj zgodnie zpojawiającymi się instrukcjami. To szybkie iproste rozwiązanie. Jeśli przycisk jest nieaktywny, oznacza to, że jeszcze trwa aktualizacja naszej oferty.

Płatność i wysyłka

Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego w ciągu 2-3 dni roboczych przez kuriera DPD. Do paczki dołączamy fakturę, a za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym w przeciągu 14 dni od daty wystawienia faktury. 

Wysyłka materiałów na bieżąco.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

Co roku w ramach programu Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2024


Regulaminy 2024


Lista laureatów ZTU 2024


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: