Narkotyki? To mnie nie kręci!

Poniżej prezentujemy ofertę kampanii profilaktycznej „Narkotyki? To mnie nie kręci”. Kampania porusza problem eksperymentowania przez młodzież z substancjami psychoaktywnymi (narkotyki, dopalacze).


W tegorocznej kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!” skupiamy się na przeprowadzeniu zajęć z uczniami dotyczących usystematyzowania pomocy rówieśniczej w kontekście profilaktyki uzależnień. Ćwiczenie tej umiejętności polegać będzie na przeprowadzeniu z uczniami cyklu warsztatów „z robotami”, które są głównymi bohaterami kampanii. Kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!” towarzyszy hasło pomocnicze „Dobra robota”.

Zapraszamy do zapoznania się zofertą oraz założeniami kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!”. Kampania może stanowić wsparcie merytoryczne podczas realizacji planów naprawczych irozwojowych dotyczących profilaktyki uzależnień wśród młodzieży.

Założenia teoretyczne

Głównym celem kampanii jest wzmocnienie wśród uczniów poczucia odpowiedzialności za siebie i inną osobę – jako element wsparcia rówieśniczego będącego jednym z czynników chroniących przed zachowaniami ryzykownymi. Do tego celu zostały przygotowane specjalne zajęcia warsztatowe oraz indywidualne karty pracy.

Karty pracy z ćwiczeniami dla uczniów z klas V-VIII zostały przygotowane w taki sposób, aby uczniowie mogli pracować na nich samodzielnie podczas zajęć. Odpowiednie instrukcje dotyczące tego, co uczniowie mają zrobić, zostały zawarte w kartach pracy.

Przeprowadzenie wszystkich warsztatów i ćwiczeń nie jest obowiązkowe. Nauczyciel prowadzący zajęcia może wybrać te, które w jego przekonaniu najbardziej będą odpowiadały jego uczniom.

Mariusz Nowicki, autor kampanii

Przygotowaliśmy również ulotkę dla rodziców/opiekunów. Powinna być ona przekazana w momencie, w którym dzieci zakończyły zajęcia odbywające się w ramach kampanii. Wychowawca klasy lub osoba, która przeprowadzała zajęcia, powinna przy okazji poinformować ich o celu przeprowadzenia takich zajęć wśród uczniów oraz podzielić się kilkoma informacjami dotyczącymi poruszanych zagadnień oraz spodziewanych efektów.

Opracowaliśmy również audycje radiowe, pomocne przy prowadzeniu zajęć, moderacji dyskusji. Na płycie znajduje się 5 audycji. Każda trwa mniej więcej 4-5 minut, co gwarantuje, że słuchacze nie zdążą się znudzić przekazywanymi treściami. Prowadzący zajęcia sam zdecyduje, czy podczas zajęć skorzysta z przygotowanych materiałów dźwiękowych.

Cele kampanii

Biorąc udział w zajęciach oraz korzystając z kart pracy, uczestnicy warsztatów:

  1. Poszerzą wiedzę na temat negatywnego działania narkotyków i dopalaczy.
  2. Otrzymają informacje o tym, na co zwracać uwagę i w jaki sposób reagować w ryzykownych sytuacjach oraz wtedy, kiedy uczniowie odczuwają niepokój związany z używaniem przez nich lub przez rówieśników substancji psychoaktywnych.
  3. Poznają pojęcia zasobów, które sprzyjają dojrzałości i wzmacniają poczucie własnej wartości oraz kształtują odporność na angażowanie się w sytuacje ryzykowne.
  4. Dokonają analizy własnych systemów wartości i obecnych celów działania, poszerzą wiedzę o tym, jak jest się spostrzeganym przez innych.
  5. Będą mieli okazję do wymiany opinii i doświadczeń, kształtowania umiejętności dyskusji.
  6. Wzmocnią więzi w grupie, dostaną też możliwość stworzenia sieci wsparcia.
  7. Zgłębią własną gotowość i motywy pomagania.
  8. Poznają różne techniki komunikacji przydatnych w roli „pomagacza”, którymi będą mogli pochwalić się jako „eksperci” podczas przygotowanych przez siebie zajęć dla młodszych uczniów.

Materiały

W ramach kampanii przygotowaliśmy:

  1. Karty pracy dla uczniów klasy 5-8 szkoły podstawowej (4 rodzaje).
  2. Ulotkę profilaktyczną dla rodziców/opiekunów.
  3. Scenariusz zajęć dla nauczycieli – propozycja gotowych konspektów lekcji do pracy z określoną grupą uczniów. Podczas lekcji należy wykorzystać przygotowane karty pracy dla uczniów.
  4. Plakaty profilaktyczne i gadżety.
  5. Audycje edukacyjne – 5 audycji nagranych na płycie CD (audio – plik mp3), poruszających temat uzależnienia od substancji psychoaktywnych. Adresatami audycji są młodzież i dorośli.

Materiały on-line

Dokonując zakupu materiałów kampanii, otrzymujesz również dostęp do ich wersji scyfryzowanej (karty pracy, scenariusze zajęć). Materiały profilaktyczne o narkotykach w wersji on-line są opublikowane na stronie online.trzezwyumysl.pl. Po zakupie kampanii, otrzymasz specjalne wygenerowane hasło dostępu.

Autorzy kampanii

Autorem kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!” jest Mariusz Nowicki, psycholog, pedagog, absolwent UAM w Poznaniu. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, pracował z dziećmi w wieku przedszkolnym, z uczniami szkół podstawowych i gimnazjalnych, także z dziećmi przebywającymi w placówce opiekuńczo-wychowawczej i ich rodzinami. 

Oferta

Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.

Jak zamówić materiały?

Kampania „Narkotyki? To mnie nie kręci!” jest sprzedawana w tzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!” do wyboru mamy:

  1. Cały pakiet – kampanią można objąć: 400-800 uczniów z klasy V-VIII szkoły podstawowej, 300 rodziców.
  2. Pół pakietu – kampanią można objąć: 200-400 uczniów z klasy V-VIII szkoły podstawowej, 150 rodziców.
  3. Wielokrotność pakietu – samorząd może kupić kilka pakietów dla dowolnej liczby placówek.
  4. Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie grupy wiekowe chce objąć kampanią i w jakich ilościach.

Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.

Skąd pozyskać fundusze?

Kampanię może zamówić szkoła, opłacając je z własnego budżetu lub samorząd (gmina/miasto). Samorząd rozdysponowuje materiały wśród podległych mu szkół i innych lokalnych jednostek edukacyjno-profilaktycznych (świetlice terapeutyczne, biblioteki).

W każdej gminie i w każdym mieście istnieje specjalna jednostka odpowiedzialna za działania profilaktyczne – to Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA/MKRPA).

Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła uczestniczyła w kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!”, poinformuj o tym lokalną komisję. GKRPA/MKRPA lub pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi, zgodnie z przyjętym planem i budżetem, decydują o udziale w różnych profilaktycznych przedsięwzięciach. Samorząd może podjąć decyzję o sfinansowaniu zestawu materiałów profilaktycznych o narkotykach ze środków przeznaczonych na działania profilaktyczne w szkołach. Wówczas (jeśli decyzja jest pozytywna) samorząd/szkoła musi przesłać do naszego biura wypełniony formularz zamówienia.

Jak przesłać formularz?

Do wyboru masz trzy opcje:

  1. Pobierz tradycyjny formularz zamówienia, wypełnij go i odeślij do naszego biura.
  2. Zamów kampanię wypełniając elektroniczny formularz zamówienia.
  3. Zamów kampanię w naszym sklepie internetowym.

Szczegóły zamówienia znajdują się w kolejnych zakładkach.

Formularz zamówienia

Jeśli chcesz zamówić kampanię „Narkotyki? To mnie nie kręci!” masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.

Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.

  • Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
  • Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
  • Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań

Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego lub w naszym sklepie internetowym. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.

Elektroniczny formularz zamówienia

Wybierz wielkość pakietu.
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Numer telefonu jest nam potrzebny na wypadek konieczności kontaktu. Przekazujemy go również kurierowi, który dostarczy Państwu zamówiony pakiet.
Kliknij tutaj, aby przeczytać regulamin.
W polu możesz wpisać informację dla sprzedawcy, którą uznajesz, za ważną (np. termin wysyłki, sposób pakowania itp.)

Zamów kampanię w sklepie internetowym

Kampanię „Narkotyki? To mnie nie kręci!” możesz również zamówić w naszym sklepie internetowym. W sklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu, lub konkretne wydawnictwo. Dodaj produkt/produkty do koszyka i postępuj zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami. To szybkie i proste rozwiązanie.

Płatność i wysyłka

Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego wciągu 2-5 dni roboczych przez kuriera DPD. Za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym. Do paczki dołączamy fakturę. Przelew należy zrealizować po otrzymaniu zamówionego materiału. Termin płatności faktury: 14 dni.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

  • Zmiana terminu Diagnozy – komunikat
    Poniżej prezentujemy komunikat Pana Piotra Adamskiego, prezesa zarządu SPiDR oraz głównego koordynatora kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł w sprawie zmiany terminu…

    Czytaj dalej

  • Diagnoza Społeczna Uczniów 2020/21
    [Aktualizacja – 21.05.2021] Informujemy, że 1 września 2021 rozpoczniemy ewaluację badania pn. „Ogólnopolska Diagnoza Społeczna Uczniów”. Badanie jest prowadzone w…

    Czytaj dalej

  • Konkursy ZTU 2021
    W ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2021 corocznie organizujemy konkursy profilaktyczno-edukacyjne dla uczniów. W 2021 przygotowaliśmy dwa konkursy indywidualne. Przeczytaj…

    Czytaj dalej

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

W 2021 kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł towarzyszy hasło „W poszukiwaniu szczęścia”. W ramach kampanii uruchomiliśmy platformę z materiałami on-line oraz platformę ankietową.

Oferta ZTU 2021


Diagnoza


Materiały on-line


Co roku w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2021


Regulaminy


Wyrażenia zgody


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: