Narkotyki? To mnie nie kręci! – edycja 2021/2022

Poniżej prezentujemy ofertę kampanii profilaktycznej „Narkotyki? To mnie nie kręci” na rok szkolny 2021/22. Kampania skierowana jest do uczniów 5-8 klasy szkoły podstawowej.


Nowe materiały profilaktyczno-edukacyjne na rok szkolny 2021/2022 dla uczniów z klas V-VIII skupiają się umiejętności budowania i korzystania z czynników chroniących przed sięganiem po narkotyki i dopalacze. Treści kampanii poszerzą wiedzę uczniów o procesach radzenia sobie z problemami. Uzmysłowią jakie jest ryzyko używania narkotyków i innych środków psychoaktywnych jako złudnych środków „rozwiązywania” problemów.

W tym roku szkolnym kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!” towarzyszy hasło pomocnicze „Poradzę sobie bez!”. Kampania może stanowić wsparcie merytoryczne podczas realizacji planów naprawczych i rozwojowych dotyczących profilaktyki uzależnień wśród młodzieży.

Rok wydania: wrzesień 2021

Założenia teoretyczne

Ostatni okres jest nieporównywalny do innych, które znamy. Pomysły i sposoby, jak sobie radzić z nowymi trudnościami, powstają na bieżąco. Nie ma sprawdzonych wzorców, które mogłyby ułatwić sprawę i dać więcej pewności, że podążamy właściwą ścieżką. W czasie pandemii uczniowie spędzali dużo czasu w domach. Odpowiedzialność za ich codzienne samopoczucie i działania w największym stopniu zależała od rodziców i od nich samych. Rodzice byli w pobliżu podczas zmagań ze zmianami oraz prób radzenia sobie z nowymi problemami, które przeżywały ich dzieci.

W okresie niepewności i niepokoju wewnętrznego okazało się, że rodzice odgrywają kluczową rolę we wspieraniu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Rodzice uspokajali, podnosili ich na duchu, pomagali w lekcjach, a także starali się ograniczać negatywne wpływy na kondycję psychiczną dzieci, w tym nadmiar informacji, nadmiar czasu w sieci.

Poczucie bezpieczeństwa jest niezbędne do opanowania lęku. Obecna dynamicznie zmieniająca się sytuacja zagrażająca zdrowiu nas wszystkich może przyczyniać się do podwyższonego poziomu stresu i zaostrzenia objawów stanów lękowych u wszystkich członków rodziny. Nastolatki wymagają szczególnej uwagi, bo okres dorastania to czas,
w którym emocje są najbardziej intensywne.

Niestety, jednym ze sposobów radzenia sobie z kłopotami jest częstsze sięganie po narkotyki, dopalacze lub alkohol. W zagubieniu młodzi ludzie poszukują szybkiej i łatwo dostępnej zmiany stanu psychicznego. I zamiast rozwiązania problemów pojawiają się kolejne. Dlatego też materiały kampanii przygotowaliśmy z myślą o nabywaniu umiejętności radzenia sobie z problemami bez sięgania po substancje zmieniające nastrój.

Autorzy kampanii

Cele kampanii

Główne cel kampanii:

  1. Poszerzenie wiedzy o procesach radzenia sobie z problemami i rozpoznawania ryzyka używania narkotyków i innych środków psychoaktywnych jako fałszywych rozwiązań.
  2. Pokazanie, które działania i jakie umiejętności w praktyce przydają się w zmaganiu z codziennymi trudnościami i wyzwaniami.
  3. Kształtowanie konstruktywnych umiejętności radzenia sobie z problemami.

Materiały

W ramach kampanii przygotowaliśmy:

  1. Karty pracy dla uczniów 5-8 klasy szkoły podstawowej (4 rodzaje).
  2. Ulotki profilaktyczne dla rodziców/opiekunów (dwa rodzaje).
  3. Scenariusz zajęć dla nauczycieli – propozycja gotowych konspektów lekcji do pracy z określoną grupą uczniów. Podczas lekcji należy wykorzystać przygotowane karty pracy dla uczniów.
  4. Plakaty profilaktyczne.
  5. Certyfikaty dla szkół i samorządów realizujących kampanię.

Materiały dodatkowe

Jesienią zostanie uruchomiony kanał profilaktyczny Profilaktyka TV. Na specjalnie powstałym kanale, na którym prezentowane będą różnorodne materiały związane z szeroko pojętą profilaktyką znajdą się materiały multimedialne (filmy rysunkowe, wywiady, rozmowy) powiązane tematycznie z treściami zawartymi w kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!”. Produkcje te mogą być wykorzystywane podczas zajęć z uczniami lub spotkań z rodzicami.

Samorządy, które zakupią materiały w ramach kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci” będą miały możliwość skorzystania z atrakcyjnej zniżki na zakup dodatkowych materiałów multimedialnych publikowanych na nowym kanale. Szczegółowa oferta zostanie opublikowana na stronie trzezwyumysl.pl.

Autorzy kampanii

Autorem kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!” jest Mariusz Nowicki, psycholog, pedagog, absolwent UAM w Poznaniu. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, pracował z dziećmi w wieku przedszkolnym, z uczniami szkół podstawowych i gimnazjalnych, także z dziećmi przebywającymi w placówce opiekuńczo-wychowawczej i ich rodzinami.

Oferta

Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.

Jak zamówić materiały?

Kampania „Narkotyki? To mnie nie kręci 2021/22″ jest sprzedawana w tzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci” do wyboru mamy:

  1. Cały pakiet – kampanią można objąć: 400-800 uczniów z klasy V-VIII szkoły podstawowej, 300 rodziców.
  2. Pół pakietu – kampanią można objąć: 200-400 uczniów z klasy V-VIII szkoły podstawowej, 150 rodziców.
  3. Wielokrotność pakietu – samorząd może kupić kilka pakietów dla dowolnej liczby placówek.
  4. Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie grupy wiekowe chce objąć kampanią i w jakich ilościach.

Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.

Skąd pozyskać fundusze?

Kampanię może zamówić szkoła, opłacając je z własnego budżetu lub samorząd (gmina/miasto). Samorząd rozdysponowuje materiały wśród podległych mu szkół i innych lokalnych jednostek edukacyjno-profilaktycznych (świetlice terapeutyczne, biblioteki).

W każdej gminie i w każdym mieście istnieje specjalna jednostka odpowiedzialna za działania profilaktyczne – to Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA/MKRPA).

Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła uczestniczyła w kampanii „Narkotyki? To mnie nie kręci!”, poinformuj o tym lokalną komisję. GKRPA/MKRPA lub pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi, zgodnie z przyjętym planem i budżetem, decydują o udziale w różnych profilaktycznych przedsięwzięciach. Samorząd może podjąć decyzję o sfinansowaniu kampanii ze środków przeznaczonych na działania profilaktyczne w szkołach. Wówczas (jeśli decyzja jest pozytywna) samorząd/szkoła musi przesłać do naszego biura wypełniony formularz zamówienia.

Jak przesłać formularz?

Do wyboru masz dwie opcje:

  1. Pobierz tradycyjny formularz zamówienia, wypełnij go i odeślij do naszego biura.
  2. Zamów kampanię wypełniając elektroniczny formularz zamówienia.

Szczegóły zamówienia znajdują się w kolejnych zakładkach.

Formularz zamówienia

Jeśli chcesz zamówić kampanię „Narkotyki? To mnie nie kręci 2021/22″ masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.

Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.

  • Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
  • Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
  • Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań

Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego lub w naszym sklepie internetowym. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.

Elektroniczny formularz zamówienia

Wybierz wielkość pakietu.
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Numer telefonu jest nam potrzebny na wypadek konieczności kontaktu. Przekazujemy go również kurierowi, który dostarczy Państwu zamówiony pakiet.
Kliknij tutaj, aby przeczytać regulamin.
W polu możesz wpisać informację dla sprzedawcy, którą uznajesz, za ważną (np. termin wysyłki, sposób pakowania itp.)

Płatność i wysyłka

Zachęcamy do składani zamówień w przedsprzedaży. Wysyłka rozpocznie się 10 września 2021. Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego w ciągu 2-3 dni roboczych od dnia 10 września przez kuriera DPD. Decyduje kolejność zgłoszeń. Za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym. Do paczki dołączamy fakturę. Przelew należy zrealizować po otrzymaniu zamówionego materiału. Termin płatności faktury: 14 dni.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

W 2021 kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł towarzyszy hasło „W poszukiwaniu szczęścia”. W ramach kampanii uruchomiliśmy platformę z materiałami on-line oraz platformę ankietową.

Oferta ZTU 2021


Diagnoza


Materiały on-line


Co roku w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2021


Regulaminy


Lista laureatów


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: