Depresja wśród dzieci i młodzieży

Poniżej prezentujemy ofertę kampanii „DepresJA?”. Kampania porusza problem obniżonego nastroju i depresji wśród dzieci i młodzieży, jako skutku izolacji społecznej wywołanej epidemią COVID-19


Zapraszamy do zapoznania się z ofertą oraz założeniami kampanii „DepresJa?”. Kampania może stanowić wsparcie merytoryczne podczas realizacji planów naprawczych i rozwojowych dotyczących profilaktyki zdrowia psychicznego.

Kampania „DepresJa?” została przygotowana specjalnie z myślą o wsparciu dzieci i młodzieży oraz ich rodziców w trudnych czasach izolacji społecznej. Materiały wpisują się w potrzebę profilaktyki i wczesnej interwencji związanej z pojawieniem się problemów psychicznych u dzieci i młodzieży.

Diagnoza problemu

Ostatnie kilka miesięcy były dla wszystkich bardzo trudnym okresem. Skutków światowej pandemii odczuli zarówno dorośli, nastolatki jak i dzieci. Samoizolacja społeczna, wprowadzenie zdalnego nauczania, brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami i nauczycielami, różnego typu zakazy i obostrzenia spowodowały, że otoczenie dotychczas w miarę przewidywalne, zmieniło się o 180 stopni.

W związku z zamknięciem szkół z powodu epidemii uczniowie zostali w wielu przypadkach odcięci od pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która mogła być im w obecnych warunkach szczególnie potrzebna. Obecnie wiele młodych osób doświadcza negatywnych emocji: lęku o przyszłość, strachu przed zachorowaniem, niepewności związanej z nadejściem kolejnej fali epidemii, braku wiedzy na temat tego jak funkcjonować będą szkoły w nowej rzeczywistości.

Autorzy kampanii

Te wszystkie przyczyny spowodować mogą u dzieci i młodzieży obniżenie nastroju, które może prowadzić do powstania depresji. Wychodząc naprzeciw prośbom wielu samorządów, które chciały po powrocie do stacjonarnego trybu nauczania przeprowadzić zajęcia z dziećmi pozwalające na oswojenie się ze złymi emocjami oraz ukierunkowanie na pozytywne myślenie przygotowaliśmy nową kampanię edukacyjno-profilaktyczną pod hasłem „depresJA?”

Cele kampanii

Głównym celem kampanii jest wzmocnienie wśród uczniów poczucia bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz oswojenie strachu. Do tego celu zostały przygotowane specjalne scenariusze zajęć z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami/opiekunami, indywidualne karty pracy, ulotki dla rodziców, audycje radiowe.

Cele kampanii:

Uczniowie:

  1. Nauczenie dzieci i młodzież rozpoznawania emocji.
  2. Nauczenie radzenia sobie ze swymi trudnymi emocjami.
  3. Zdobycie wiedzy na temat samotności oraz kształtowanie odpowiedniego zachowania w związku z trudnymi emocjami i samotnością.
  4. Wprowadzenie do tematu depresji, adekwatnie do wieku, poprzez uświadomienie sobie różnic wynikających z obniżonego nastroju, a depresji.
  5. Pozbycie się lęku związanego z poproszeniem o pomoc w trudnych sytuacjach.
  6. Przepracowanie sposobów radzenia sobie z samotnością na wypadek ponownej izolacji społecznej.

Rodzice:

  1. Przekazanie informacji na temat objawów depresji u dzieci i młodzieży.
  2. Przekazanie informacji na temat pomocy dzieciom z depresją.
  3. Rozbudzanie zainteresowania rodziców i opiekunów trudnymi emocjami przeżywanymi przez dziecko, szczególnie związanych ze skutkami epidemii COVID-19.
  4. Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z depresją i trudnymi emocjami.

Materiały

W ramach kampanii przygotowaliśmy:

  1. Karty pracy dla uczniów podzielone na trzy kategorie wiekowe (1-3 klas SP, 4-6 klasa SP, 7-8 klasa SP). Dla każdej grupy wiekowej opracowaliśmy po dwie karty pracy.
  2. Ulotki profilaktyczne dla rodziców/opiekunów (dwa rodzaje)
  3. Scenariusz zajęć dla nauczycieli – propozycja gotowych konspektów lekcji do pracy z określoną grupą uczniów. Podczas lekcji należy wykorzystać przygotowane karty pracy dla uczniów.
  4. Plakaty profilaktyczne i gadżety.
  5. Audycje edukacyjne – 4 audycje nagrane na płycie CD (audio – plik mp3), poruszające temat depresji dziecięcej. Adresatami audycji są dzieci, młodzież i dorośli.

Materiały on-line

Dokonując zakupu materiałów kampanii, otrzymujesz również dostęp do ich wersji scyfryzowanej (karty pracy, scenariusze zajęć). Materiały on-line są opublikowane na stronie online.trzezwyumysl.pl. Po zakupie kampanii, otrzymasz specjalne wygenerowane hasło dostępu.

Autorzy kampanii

Autorami kampanii „DepresJa?” są specjaliści z poznańskiej Pracowni Psychologiczno-Pedagogicznej „Behaviour”, zajmującej się pomocą psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli.

Oferta

Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.

Jak zamówić materiały?

Kampania „DepresJa?” jest sprzedawana w tzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku kampanii „DepresJa?” do wyboru mamy:

  1. Pakiet bazowy (cały pakiet) – kampanią można objąć: 900 uczniów (300 z klasy I-III SP, 300 z klasy IV-VI SP, 300 z VII-VIII SP), 300 rodziców.
  2. Pół pakietu – kampanią można objąć: 450 uczniów (150 z klasy I-III SP, 150 z klasy IV-VI SP, 150 z klasy VII-VIII SP), 150 rodziców.
  3. Wielokrotność pakietu – samorząd może kupić kilka pakietów dla dowolnej liczby placówek.
  4. Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie grupy wiekowe chce objąć kampanią i w jakich ilościach.

Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.

Skąd pozyskać fundusze?

Kampanię może zamówić szkoła, opłacając je z własnego budżetu lub samorząd (gmina/miasto). Samorząd rozdysponowuje materiały wśród podległych mu szkół i innych lokalnych jednostek edukacyjno-profilaktycznych (świetlice terapeutyczne, biblioteki).

W każdej gminie i w każdym mieście istnieje specjalna jednostka odpowiedzialna za działania profilaktyczne – to Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA/MKRPA).

Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła uczestniczyła w kampanii „DepresJa?, poinformuj o tym lokalną komisję. GKRPA/MKRPA lub pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi, zgodnie z przyjętym planem i budżetem, decydują o udziale w różnych profilaktycznych przedsięwzięciach. Samorząd może podjąć decyzję o sfinansowaniu kampanii ze środków przeznaczonych na działania profilaktyczne w szkołach. Wówczas (jeśli decyzja jest pozytywna) samorząd/szkoła musi przesłać do naszego biura wypełniony formularz zamówienia.

Jak przesłać formularz?

Do wyboru masz trzy opcje:

  1. Pobierz tradycyjny formularz zamówienia, wypełnij go i odeślij do naszego biura.
  2. Zamów kampanię wypełniając elektroniczny formularz zamówienia.
  3. Zamów kampanię w naszym sklepie internetowym.

Szczegóły zamówienia znajdują się w kolejnych zakładkach.

Formularz zamówienia

Jeśli chcesz zamówić kampanię „DepresJa? masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.

Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.

  • Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
  • Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
  • Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań

Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego lub w naszym sklepie internetowym. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.

Elektroniczny formularz zamówienia

Wybierz wielkość pakietu.
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Numer telefonu jest nam potrzebny na wypadek konieczności kontaktu. Przekazujemy go również kurierowi, który dostarczy Państwu zamówiony pakiet.
Kliknij tutaj, aby przeczytać regulamin.
W polu możesz wpisać informację dla sprzedawcy, którą uznajesz, za ważną (np. termin wysyłki, sposób pakowania itp.)

Zamów kampanię w sklepie internetowym

Kampanię „DepresJa? możesz również zamówić w naszym sklepie internetowym. W sklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu, lub konkretne wydawnictwo. Dodaj produkt/produkty do koszyka i postępuj zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami. To szybkie i proste rozwiązanie.

Płatność i wysyłka

Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego w ciągu 2-5 dni roboczych przez kuriera DPD. Za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym. Do paczki dołączamy fakturę. Przelew należy zrealizować po otrzymaniu zamówionego materiału. Termin płatności faktury: 14 dni.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

  • Zmiana terminu Diagnozy – komunikat
    Poniżej prezentujemy komunikat Pana Piotra Adamskiego, prezesa zarządu SPiDR oraz głównego koordynatora kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł w sprawie zmiany terminu…

    Czytaj dalej

  • Diagnoza Społeczna Uczniów 2020/21
    [Aktualizacja – 21.05.2021] Informujemy, że 1 września 2021 rozpoczniemy ewaluację badania pn. „Ogólnopolska Diagnoza Społeczna Uczniów”. Badanie jest prowadzone w…

    Czytaj dalej

  • Konkursy ZTU 2021
    W ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł 2021 corocznie organizujemy konkursy profilaktyczno-edukacyjne dla uczniów. W 2021 przygotowaliśmy dwa konkursy indywidualne. Przeczytaj…

    Czytaj dalej

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

W 2021 kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł towarzyszy hasło „W poszukiwaniu szczęścia”. W ramach kampanii uruchomiliśmy platformę z materiałami on-line oraz platformę ankietową.

Oferta ZTU 2021


Diagnoza


Materiały on-line


Co roku w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2021


Regulaminy


Wyrażenia zgody


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: