Poniżej prezentujemy ofertę drugiej edycji kampanii „DepresJA?”. W 2021 roku kampania „DepresJA?” będzie realizowana pod hasłem „Wracamy do równowagi”.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą oraz założeniami kampanii „DepresJa?” na rok szkolny 2021/22. Kampania może stanowić wsparcie merytoryczne podczas realizacji planów naprawczych i rozwojowych dotyczących profilaktyki zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży oraz ich rodziców.
Druga edycja kampania „DepresJa?” skupia się na powrocie do równowagi i bezpieczeństwa, które zostało nadszarpnięte w wyniku izolacji społecznej i trwającej pandemii. Materiały profilaktyczne DEPRESJA wpisują się w potrzebę profilaktyki i wczesnej interwencji związanej z pojawieniem się problemów psychicznych u dzieci i młodzieży.
Rok wydania: wrzesień 2021
Diagnoza problemu
Okres pandemii spowodował spustoszenie w zakresie poczucia bezpieczeństwa. Wpłynęło to negatywnie na kondycję zdrowia psychicznego zarówno dorosłych, ale przede wszystkim młodzieży i dzieci.
Przed nauczycielami oraz rodzicami stoi nowe wyzwanie, polegające na pomocy uczniom w powrocie do nowej rzeczywistości i osiągnięciu poczucia równowagi.
Autorzy
Kampania „DepresJa?” ma zadanie wyposażyć dzieci, młodzież oraz rodziców w umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niespodziewanych oraz jak pozytywnie wykorzystać te trudne doświadczenia. Dostarcza nauczycielom narzędzia, pozwalające na przeprowadzenie ciekawych warsztatów z uczniami, dotyczącymi zagadnienia równowagi psychicznej. Udział w zajęciach ma również nauczyć dzieci i młodzież myślenia przyszłościowego, dostrzeżenia pozytywnych zasobów, które posiadają wokół siebie oraz tworzenia sieci wparcia.
Cele kampanii
Głównym celem kampanii jest wzmocnienie wśród uczniów poczucia bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz oswojenie strachu. Do tego celu zostały przygotowane specjalne scenariusze zajęć z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami/opiekunami, indywidualne karty pracy, ulotki dla rodziców.
Cele kampanii:
Uczniowie nauczą się:
- Jak opanować strach, jak go zaakceptować i znaleźć na niego receptę?
- Jak odważnie spojrzeć w niepewną przyszłość?
- Jak wykorzystać pozytywne emocje i jak budować pozytywną postawę życiową?
- Jak wzmacniać kondycję psychiczną przez umiejętne opracowanie „planu B” oraz sieci wsparcia społecznego?
- Kiedy korzystać z pomocy specjalistów i jak to pozytywnie wpływa na radzenie sobie w sytuacji kryzysu?
Rodzice dowiedzą się:
- Jak wzmacniać własną rodzinę i jej najmłodszych członków, którzy utracili poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa w trakcie pandemii.
- Kiedy korzystać z pomocy specjalistów i jak to pozytywnie wpływa na radzenie sobie w sytuacji kryzysu?
Materiały
W ramach kampanii przygotowaliśmy:
- Karty pracy dla uczniów podzielone na trzy kategorie wiekowe (1-3 klasa SP, 4-6 klasa SP, 7-8 klasa SP). Dla każdej grupy wiekowej opracowaliśmy po dwie karty pracy.
- Ulotki profilaktyczne dla rodziców/opiekunów (dwa rodzaje).
- Scenariusz zajęć dla nauczycieli – propozycja gotowych konspektów lekcji do pracy z określoną grupą uczniów. Podczas lekcji należy wykorzystać przygotowane karty pracy dla uczniów.
- Plakaty profilaktyczne.
- Certyfikaty dla szkół i samorządów realizujących kampanię.
Materiały dodatkowe
Jesienią zostanie uruchomiony kanał profilaktyczny Profilaktyka TV. Na specjalnie powstałym kanale, na którym prezentowane będą różnorodne materiały związane z szeroko pojętą profilaktyką oraz promocją zdrowia (w tym zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży) znajdą się materiały multimedialne (filmy rysunkowe, wywiady, rozmowy) powiązane tematycznie z treściami zawartymi w kampanii „DepresJa?”. Produkcje te mogą być wykorzystywane podczas zajęć z uczniami lub spotkań z rodzicami.
Samorządy, które zakupią materiały w ramach kampanii „DepresJa?” będą miały możliwość skorzystania z atrakcyjnej zniżki na zakup dodatkowych materiałów multimedialnych publikowanych na nowym kanale. Szczegółowa oferta zostanie opublikowana na stronie trzezwyumysl.pl.
Autorzy kampanii
Autorami kampanii „DepresJa?” są specjaliści z poznańskiej Pracowni Psychologiczno-Pedagogicznej „Behaviour”, zajmującej się pomocą psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli.
Oferta
Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.
Jak zamówić materiały?
Kampania „DepresJa?” jest sprzedawana w tzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku kampanii „DepresJa?” do wyboru mamy:
- Pakiet bazowy (cały pakiet) – kampanią można objąć: 900 uczniów (300 z klasy I-III SP, 300 z klasy IV-VI SP, 300 z VII-VIII SP), 300 rodziców.
- Pół pakietu – kampanią można objąć: 450 uczniów (150 z klasy I-III SP, 150 z klasy IV-VI SP, 150 z klasy VII-VIII SP), 150 rodziców.
- Wielokrotność pakietu – samorząd może kupić kilka pakietów dla dowolnej liczby placówek.
- Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie grupy wiekowe chce objąć kampanią i w jakich ilościach.
Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.
Skąd pozyskać fundusze?
Kampanię może zamówić szkoła, opłacając je z własnego budżetu lub samorząd (gmina/miasto). Samorząd rozdysponowuje materiały wśród podległych mu szkół i innych lokalnych jednostek edukacyjno-profilaktycznych (świetlice terapeutyczne, biblioteki).
W każdej gminie i w każdym mieście istnieje specjalna jednostka odpowiedzialna za działania profilaktyczne – to Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA/MKRPA).
Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła uczestniczyła w kampanii „DepresJa?”, poinformuj o tym lokalną komisję. GKRPA/MKRPA lub pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi, zgodnie z przyjętym planem i budżetem, decydują o udziale w różnych profilaktycznych przedsięwzięciach. Samorząd może podjąć decyzję o sfinansowaniu kampanii ze środków przeznaczonych na działania profilaktyczne w szkołach. Wówczas (jeśli decyzja jest pozytywna) samorząd/szkoła musi przesłać do naszego biura wypełniony formularz zamówienia.
Jak przesłać formularz?
Do wyboru masz trzy opcje:
- Pobierz tradycyjny formularz zamówienia, wypełnij go i odeślij do naszego biura.
- Zamów kampanię wypełniając elektroniczny formularz zamówienia.
- Zamów kampanię w naszym sklepie internetowym.
Szczegóły zamówienia znajdują się w kolejnych zakładkach.
Formularz zamówienia
Jeśli chcesz zamówić kampanię „DepresJa?” masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.
Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.
- Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
- Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
- Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań
Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.
Elektroniczny formularz zamówienia
Zamów kampanię w sklepie internetowym
Kampanię „DepresJa? 2021/22″ możesz również zamówić w naszym sklepie internetowym. W sklepiku wybierz, czy interesuje cię cały pakiet lub połowa pakietu, lub konkretne wydawnictwo. Dodaj produkt/produkty do koszyka i postępuj zgodnie z pojawiającymi się instrukcjami. To szybkie i proste rozwiązanie.
Płatność i wysyłka
Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego w