Depresja wśród dzieci i młodzieży – edycja 2021/2022


Poniżej prezentujemy ofertę drugiej edycji kampanii „DepresJA?”. W 2021 roku kampania „DepresJA?” będzie realizowana pod hasłem „Wracamy do równowagi”.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą oraz założeniami kampanii „DepresJa?” na rok szkolny 2021/22. Kampania może stanowić wsparcie merytoryczne podczas realizacji planów naprawczych i rozwojowych dotyczących profilaktyki zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży oraz ich rodziców.

Druga edycja kampania „DepresJa?” skupia się na powrocie do równowagi i bezpieczeństwa, które zostało nadszarpnięte w wyniku izolacji społecznej i trwającej pandemii. Materiały profilaktyczne DEPRESJA wpisują się w potrzebę profilaktyki i wczesnej interwencji związanej z pojawieniem się problemów psychicznych u dzieci i młodzieży.

Rok wydania: wrzesień 2021

Diagnoza problemu

Okres pandemii spowodował spustoszenie w zakresie poczucia bezpieczeństwa. Wpłynęło to negatywnie na kondycję zdrowia psychicznego zarówno dorosłych, ale przede wszystkim młodzieży i dzieci.

Przed nauczycielami oraz rodzicami stoi nowe wyzwanie, polegające na pomocy uczniom w powrocie do nowej rzeczywistości i osiągnięciu poczucia równowagi.

Autorzy

Kampania „DepresJa?” ma zadanie wyposażyć dzieci, młodzież oraz rodziców w umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych i niespodziewanych oraz jak pozytywnie wykorzystać te trudne doświadczenia. Dostarcza nauczycielom narzędzia, pozwalające na przeprowadzenie ciekawych warsztatów z uczniami, dotyczącymi zagadnienia równowagi psychicznej. Udział w zajęciach ma również nauczyć dzieci i młodzież myślenia przyszłościowego, dostrzeżenia pozytywnych zasobów, które posiadają wokół siebie oraz tworzenia sieci wparcia.

Cele kampanii

Głównym celem kampanii jest wzmocnienie wśród uczniów poczucia bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz oswojenie strachu. Do tego celu zostały przygotowane specjalne scenariusze zajęć z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami/opiekunami, indywidualne karty pracy, ulotki dla rodziców.

Cele kampanii:

Uczniowie nauczą się:

  1. Jak opanować strach, jak go zaakceptować i znaleźć na niego receptę?
  2. Jak odważnie spojrzeć w niepewną przyszłość?
  3. Jak wykorzystać pozytywne emocje i jak budować pozytywną postawę życiową?
  4. Jak wzmacniać kondycję psychiczną przez umiejętne opracowanie „planu B” oraz sieci wsparcia społecznego?
  5. Kiedy korzystać z pomocy specjalistów i jak to pozytywnie wpływa na radzenie sobie w sytuacji kryzysu?

Rodzice dowiedzą się:

  1. Jak wzmacniać własną rodzinę i jej najmłodszych członków, którzy utracili poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa w trakcie pandemii.
  2. Kiedy korzystać z pomocy specjalistów i jak to pozytywnie wpływa na radzenie sobie w sytuacji kryzysu?

Materiały

W ramach kampanii przygotowaliśmy:

  1. Karty pracy dla uczniów podzielone na trzy kategorie wiekowe (1-3 klasa SP, 4-6 klasa SP, 7-8 klasa SP). Dla każdej grupy wiekowej opracowaliśmy po dwie karty pracy.
  2. Ulotki profilaktyczne dla rodziców/opiekunów (dwa rodzaje).
  3. Scenariusz zajęć dla nauczycieli – propozycja gotowych konspektów lekcji do pracy z określoną grupą uczniów. Podczas lekcji należy wykorzystać przygotowane karty pracy dla uczniów.
  4. Plakaty profilaktyczne.
  5. Certyfikaty dla szkół i samorządów realizujących kampanię.

Materiały dodatkowe

Jesienią zostanie uruchomiony kanał profilaktyczny Profilaktyka TV. Na specjalnie powstałym kanale, na którym prezentowane będą różnorodne materiały związane z szeroko pojętą profilaktyką oraz promocją zdrowia (w tym zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży) znajdą się materiały multimedialne (filmy rysunkowe, wywiady, rozmowy) powiązane tematycznie z treściami zawartymi w kampanii „DepresJa?”. Produkcje te mogą być wykorzystywane podczas zajęć z uczniami lub spotkań z rodzicami.

Samorządy, które zakupią materiały w ramach kampanii „DepresJa?” będą miały możliwość skorzystania z atrakcyjnej zniżki na zakup dodatkowych materiałów multimedialnych publikowanych na nowym kanale. Szczegółowa oferta zostanie opublikowana na stronie trzezwyumysl.pl.

Autorzy kampanii

Autorami kampanii „DepresJa?” są specjaliści z poznańskiej Pracowni Psychologiczno-Pedagogicznej „Behaviour”, zajmującej się pomocą psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli.

Oferta

Poniżej możesz pobrać pełną ofertę kampanii w formacie PDF. W ofercie znajduje się formularz zamówienia, cennik oraz wykaz materiałów z podziałem na odbiorców.

Jak zamówić materiały?

Kampania „DepresJa?” jest sprzedawana w tzw. pakietach lub na sztuki. Pakiet jest gotowym, skonstruowanym przez nas zestawem materiałów. W przypadku kampanii „DepresJa?” do wyboru mamy:

  1. Pakiet bazowy (cały pakiet) – kampanią można objąć: 900 uczniów (300 z klasy I-III SP, 300 z klasy IV-VI SP, 300 z VII-VIII SP), 300 rodziców.
  2. Pół pakietu – kampanią można objąć: 450 uczniów (150 z klasy I-III SP, 150 z klasy IV-VI SP, 150 z klasy VII-VIII SP), 150 rodziców.
  3. Wielokrotność pakietu – samorząd może kupić kilka pakietów dla dowolnej liczby placówek.
  4. Zakup na sztuki – zamawiający sam konstruuje swój pakiet; wybiera jakie grupy wiekowe chce objąć kampanią i w jakich ilościach.

Jeśli nie wiesz, jaki pakiet będzie dla Ciebie odpowiedni zachęcamy do kontaktu z naszym biurem.

Skąd pozyskać fundusze?

Kampanię może zamówić szkoła, opłacając je z własnego budżetu lub samorząd (gmina/miasto). Samorząd rozdysponowuje materiały wśród podległych mu szkół i innych lokalnych jednostek edukacyjno-profilaktycznych (świetlice terapeutyczne, biblioteki).

W każdej gminie i w każdym mieście istnieje specjalna jednostka odpowiedzialna za działania profilaktyczne – to Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA/MKRPA).

Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła uczestniczyła w kampanii „DepresJa?”, poinformuj o tym lokalną komisję. GKRPA/MKRPA lub pełnomocnik ds. przeciwdziałania alkoholizmowi, zgodnie z przyjętym planem i budżetem, decydują o udziale w różnych profilaktycznych przedsięwzięciach. Samorząd może podjąć decyzję o sfinansowaniu kampanii ze środków przeznaczonych na działania profilaktyczne w szkołach. Wówczas (jeśli decyzja jest pozytywna) samorząd/szkoła musi przesłać do naszego biura wypełniony formularz zamówienia.

Jak przesłać formularz?

Do wyboru masz dwie opcje:

  1. Pobierz tradycyjny formularz zamówienia, wypełnij go i odeślij do naszego biura.
  2. Zamów kampanię wypełniając elektroniczny formularz zamówienia.

Szczegóły zamówienia znajdują się w kolejnych zakładkach.

Formularz zamówienia

Jeśli chcesz zamówić kampanię „DepresJa?” masz do wyboru kilka opcji. Jedną z nich jest przysłanie do nas tradycyjnego formularza zamówienia.

Pobierz formularz z naszej strony (plik pdf), wypełnij go i prześlij dalej.

  • Na nasz adres e-mail: ulotkiprofilaktyczne@gmail.com
  • Na numer naszego faksu: (61) 855 33 83
  • Lub listownie na adres: Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, ul. Grochowska 45a, 60-277 Poznań

Kampanię możesz zamówić również za pośrednictwem formularza elektronicznego. Formularz elektroniczny znajduje się w kolejnej zakładce.

Elektroniczny formularz zamówienia

Wybierz wielkość pakietu.
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Ulica, nr budynku, nr lokalu
Numer telefonu jest nam potrzebny na wypadek konieczności kontaktu. Przekazujemy go również kurierowi, który dostarczy Państwu zamówiony pakiet.
Kliknij tutaj, aby przeczytać regulamin.
W polu możesz wpisać informację dla sprzedawcy, którą uznajesz, za ważną (np. termin wysyłki, sposób pakowania itp.)

Płatność i wysyłka

Zachęcamy do składani zamówień w przedsprzedaży. Wysyłka rozpocznie się 10 września 2021. Zamówiony materiał zostanie dostarczony do kupującego w ciągu 2-3 dni roboczych od dnia 10 września przez kuriera DPD. Decyduje kolejność zgłoszeń. Za zamówione materiały należy zapłacić przelewem zwykłym lub internetowym. Do paczki dołączamy fakturę. Przelew należy zrealizować po otrzymaniu zamówionego materiału. Termin płatności faktury: 14 dni.

Co się dzieje w kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł?

Każdego roku kampania Zachowaj Trzeźwy Umysł to dziesiątki lokalnych wydarzeń, przedsięwzięć, konkursów i atrakcji. Zapraszamy do lektury relacji z miast, gmin i szkół zaangażowanych w ZTU.

W 2021 kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł towarzyszy hasło „W poszukiwaniu szczęścia”. W ramach kampanii uruchomiliśmy platformę z materiałami on-line oraz platformę ankietową.

Oferta ZTU 2021


Diagnoza


Materiały on-line


Co roku w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł organizujemy konkursy profilaktyczne dla dzieci i młodzieży.

Konkursy ZTU 2021


Regulaminy


Lista laureatów


Archiwalne wpisy, aktualności i relacje. Rzuć okiem na długą historię kampanii, przeczytaj treści sprzed kilku lat, znajdź archiwalną wiadomość, której potrzebujesz!

Archiwum stron: